Ponad 2,5 mln kupionych aut używanych
W 2018 roku na rynku wtórnym samochodów osobowych zawarto łącznie 2 626,6 tys. transakcji zakupu takich pojazdów. Jest to pięciokrotnie więcej, niż rejestracje nowych aut (532 tys.).
W liczbie ponad 2,5 mln było 927 946 pierwszych rejestracji samochodów sprowadzonych oraz 1 697,7 tys. przerejestrowań pojazdów osobowych. (Dane PZPM na podstawie CEP). W grupie samochodów sprowadzonych odnotowano wzrost liczby transakcji o około 7 proc., a średni wiek takiego auta wynosił prawie 11 lat.
Polscy klienci najchętniej kupują używane samochody z Grupy Volkswagen. W czołówce sprzedawanych w Polsce aut używanych sześć pojazdów z pierwszej dziesiątki to modele marek Audi lub Volkswagen. Na pierwszym miejscu jest model Audi A4, na drugim – Volkswagen Golf. Pozostałe najchętniej kupowane używane auta z Grupy, to Audi A3 i Audi A6 oraz Volkswagen Passat i Volkswagen Polo. (Dane za 2018 r. Źródło: Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców) – podkreśla Paweł Bokun, Kierownik Działu Samochodów Używanych i Remarketingu w Departamencie Finansowania i Zarządzania Flotą VWFS. – Dlatego postanowiliśmy przygotować ofertę kredytu i leasingu, które w ramach niskich rat pozwolą kupującym sięgnąć po nowsze i lepiej wyposażone auta używane marek z Grupy Volkswagen. – dodaje Paweł Bokun.
Poszukiwany: używany, ale pewny
Przy poszukiwaniu tego wymarzonego używanego auta nabywcy napotykają jednak na spore przeszkody. Według badań przeprowadzonych na zlecenie PZWLP (Źródło: Badanie KANTAR TNS na grupie Polaków, którzy w ciągu ostatnich 5 lat kupili używany samochód. Badania wykonano na zlecenie PZWLP, kwiecień 2019 r.), aż 58 proc. z nich wskazuje, że znalezienie dobrego używanego pojazdu to trudne zadanie. Dziesięciokrotnie mniej ankietowanych – zaledwie 6 proc. – uznaje, że jest to łatwe do przeprowadzenia.
Jakie wady lub przeszkody ankietowani uznają za najistotniejsze? Najczęściej jest to zły stan techniczny takich samochodów i wynikająca z niego konieczność kosztownych napraw (55 proc. wskazań). Kolejne pozycje zajmują bolączki znane od lat na polskim rynku: brak zaufania do sprzedającego, nieznana lub niewiarygodna historia pojazdu oraz wątpliwy przebieg. Z tych wskazań wynikają oczekiwania kupujących: 82 proc. z nich chce, aby ich używane auto miało w pełni udokumentowany stan techniczny, a 80 proc. – udokumentowany przebieg. Krótko mówiąc: przy zakupie samochodu nikt nie chce grać w ruletkę.
Na przełomie maja i czerwca br. Volkswagen Financial Services wprowadził na polskim rynku ofertę Autonomia, czyli niskie raty na pewne samochody z programów Das WeltAuto i Audi Select :plus – z gwarancją, sprawdzone w 117 punktach pod względem technicznym, z udokumentowanymi przeglądami i naprawami przeprowadzanymi w ASO oraz z gwarantowanym przebiegiem. – wskazuje Paweł Bokun.
Używane w niskich ratach
Autonomia oznacza dla klientów niezależność oraz dostęp do mobilności na opłacalnych i elastycznych warunkach. Stanowi jednocześnie odpowiedź na zapotrzebowanie nabywców, szukających sprawdzonych aut za rozsądne pieniądze. Autonomia to kredyt i leasing, czyli oferta dla każdego klienta: indywidualnego, mikro przedsiębiorcy czy menadżera firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw – wyjaśnia Michał Dyc, Dyrektor Sprzedaży Detalicznej Volkswagen Financial Services.
Spośród dwóch rodzajów finansowania aut z drugiej ręki, klasycznych produktów i oferty z niskimi ratami, Michał Dyc w tej drugiej upatruje lokomotywy zmian na polskim rynku używanych samochodów. Prosta kalkulacja pozwoli klientom przekonać się, że w ramach podobnego miesięcznego budżetu będą mogli jeździć sprawdzonym pod każdym względem, całkiem młodym i dobrze wyposażonym samochodem. A to wszystko w konkurencyjnych, niskich ratach. Jak niskich? Czasem nawet o około połowę, w porównaniu do klasycznego kredytu czy leasingu.
Autonomia ma podobny mechanizm do wprowadzonych przez Volkswagen Financial Services już ponad pięć lat temu kredytu i leasingu z niskimi ratami na nowe samochody. Korzyści dla kupujących są zbliżone: poczynając od niskich rat, do wygodnej dla klienta możliwości zwrotu auta na zakończenie umowy. – wymienia Michał Dyc. O Autonomię warto zapytać w każdym salonie marek Grupy: Volkswagena, ŠKODY, SEAT-a czy Audi. Sprzedawcy przygotują dla klienta kalkulację rat i przedstawią wszystkie informacje na temat oferty. Przykład? Dwuletnia ŠKODA Octavia z silnikiem 1.4 TSI, z niskim przebiegiem (8 tys. km) i ceną 50 tys. zł w programie Das WeltAuto, w Kredycie Autonomia będzie dostępna już za 469 zł miesięcznie, przy założeniu umowy na 4 lata, łącznym limicie 80 tys. km i wkładzie własnym w wysokości 10 proc. ceny samochodu. – To korzystne rozwiązanie, które pozwala przeznaczyć własne pieniądze na samochód pewny i z gwarancją, a przy tym dużo młodszy, nowocześniejszy i zdecydowanie mniej zużyty niż przeciętny sprowadzany model. Autonomia się opłaca. – podsumowuje Michał Dyc.
Artykuł sponsorowany