Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Chińska firma weszła do Polski, a Polacy rzucili się na zakupy

78
Podziel się:

Chiński Shein został liderem tzw. szybkiej mody. Firma ma już trzy razy wyższe przychody niż tradycyjni sprzedawcy - informuje "Rzeczpospolita", bazując na badaniu przeprowadzonym Boston Consulting Group. Pod lupę wzięto 10 tys. konsumentów z 10 państw, w tym Polski.

Chińska firma weszła do Polski, a Polacy rzucili się na zakupy
Kolejka do nowo otwartego sklepu Shein w amerykańskim Ontario (Getty Images, Allen J. Schaben)

Pod pojęciem "szybka moda" (ang. fast fashion) kryją się głównie chińskie serwisy internetowe, które oferują odzież niezależnych dostawców w najniższych cenach. "Firmy takie jak Shein czy Temu są dzisiaj najczęściej dyskutowanym branżowym fenomenem, jak i zagrożeniem nie tylko zresztą dla producentów odzież" - pisze wtorkowa "Rz".

Z badania Boston Consulting Group wynika, że w Europie średnio 7 proc. konsumentów, którzy "idą" na odzieżowe zakupy, korzysta głównie z tzw. szybkiej mody. W USA oraz na Węgrzech to 12 proc. (najwięcej), a w Polsce - 5 proc.

Raport wskazuje, że Shein zwiększył "globalną sprzedaż e-commerce pięciokrotnie od 2020 roku i obecnie przewyższa największego detalistę masowego rynku trzykrotnie" - czytamy w dzienniku, który dodaje, że chińska firma "nie ma sobie równych" w tempie rozwoju.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Otwarcie Shein w Polsce. Kolejki przed kontrowersyjnym sklepem

Resort rozwoju interweniuje w Shein

"Rzeczpospolita" zaznacza, że chińskie serwisy są tak tanie, dzięki pomocy ze strony państwa. Chodzi np. o dotacje do produkcji i transportu towarów na amerykański i europejskie rynki. Lokalne firmy mają ogromne problemy, gdy muszą z nimi konkurować.

"Większość zamówień nie jest opodatkowana, a firmy mają sobie za nic europejskie regulacje związane choćby z prawem konsumenckim. W efekcie do Shein trafił już list z Ministerstwa Rozwoju i Technologii z szeregiem zastrzeżeń co do funkcjonowania serwisu" - przypomina gazeta.

- Przeprowadzona przez ministerstwo analiza modelu operacyjnego ujawniła szeroki zakres potencjalnych naruszeń, dlatego oczekujemy, że model operacyjny będzie zgodny z prawem obowiązującym w Polsce - pisze w nim wiceminister Jacek Tomczak.

Spółka Shein, w oświadczeniu przesłanym redakcji, stwierdza, że jej celem jest "jest zapewnienie bezpiecznych i przyjemnych zakupów dla klientów SHEIN w Polsce oraz przestrzeganie zarówno lokalnych, jak i unijnych przepisów". "Przykładamy dużą wagę do zasad transparentności i odpowiedzialności oraz poczyniliśmy znaczące postępy w rozwiązywaniu problemów zgłoszonych przez ministerstwo. Jesteśmy w kontakcie z resortem, by wyjaśnić wszelkie wątpliwości" - podkreśla firma. O subsydiach zaś dodaje, że "nieprawdziwe i bezpodstawne" są zarzuty, jakoby działalność i ekspansję marki Shein wspierały "chińskie dotacje państwowe".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(78)
Klops
2 tyg. temu
Ludzie nie mają wymagań co do jakości ma być tanio no to macie
Olka
3 tyg. temu
W Polsce nie ma polskich towarów wszystko sprowadzane
Ala
4 tyg. temu
Plastik nic więcej
70 plus
miesiąc temu
Niewolnicy konsumpcij wychodowani
Jakosciowe
miesiąc temu
Nie zaśmiecajmy planety nośmy dłużej!
...
Następna strona