Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
KRO
|

Skaner w rękę i na zakupy. Kaufland daje klientom sprytny gadżet

54
Podziel się:

Przedstawiciele branży handlowej prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie klientów. Rozszerzają zakres usług w aplikacjach, zmniejszają formaty sklepów czy oferują dostawę pod dom. Kaufland z kolei stawia na skanery, które pozwalają klientom nabijać towary w trakcie zakupów.

Skaner w rękę i na zakupy. Kaufland daje klientom sprytny gadżet
Skanery są dostępne przy wejściach do sklepów. Klient może sam "nabić" swoje zakupy (Agencja Wyborcza.pl, Dawid Zuchowicz, Kaufland)

Biedronka z kolei testowała mniejsze formaty sklepów, jak również oferuje możliwość zrobienia zakupów z tzw. dark store'ów (podobnie zresztą jak Żabka). O odbieraniu paczek nie ma co wspominać, bo ta usługa jest dostępna w zasadzie u wszystkich sieci.

Kaufland stawia na skanery

Jak zatem do "technologicznego wyścigu zbrojeń" przygotował się Kaufland? Testuje usługę K-Scan. Chodzi o skanery dostępne przy wejściach do sklepów, dzięki którym klient może sam "nabić" swoje zakupy już na etapie wybierania produktów. To oznacza, że po zdjęciu towaru ze sklepowej półki kupujący może je od razu spakować do torby. Rachunek opłaca natomiast przy kasach samoobsługowych.

Jest to korzystne dla kupujących, gdyż od razu widzą, ile zapłacą. W przypadku 'tradycyjnych' zakupów dowiadują się tego dopiero przy kasie – zauważa Marcin Łojewski, członek zarządu Kaufland Polska.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Nowa Škoda Kodiaq PHEV na trasie do Wisły

Trzeba podkreślić, że nie jest zupełnie nowa usługa. Polscy klienci mieli okazję się z nią zapoznać przed kilkoma laty, gdy podobne skanery wprowadziła sieć Tesco (obecnie nie ma jej już nad Wisłą). Kaufland tekstuje ją w kilkudziesięciu sklepach.

– Na tę chwilę jest ona udostępniona w ok. 30 marketach, a zainteresowanie nią różni się w zależności od każdego sklepu. W niektórych z nich K-Scan generuje nawet ponad 10 proc. obrotu, więc na pewno w tym przypadku nie można mówić o pojedynczych klientach. Widać, że tę usługę kupujący przyjęli pozytywnie – ocenia przedstawiciel Kauflandu.

Skanować telefonem na razie nie można

Podobną usługę ma także sieć Carrefour, z tą różnicą, że udostępnia funkcję skanowania w ramach aplikacji mobilnej. Odbywa się to na tych samych zasadach jak w przypadku osobnego skanera. Zakupów nie można opłacić w telefonie, trzeba to zrobić przy kasie (w wypadku Carrefoura i można to zrobić w kasie "tradycyjnej" lub samoobsługowej).

Dlaczego zatem Kaufland nie udostępnia tej usługi na smartfonach?

Zastanawiamy się, czy usługę rozszerzyć o aplikację i telefon, ale na tę chwilę wybraliśmy skanery, bo jest to po prostu wygodniejsze. Z telefonami jest taki problem, że co chwilę trzeba je wybudzać. Zresztą skaner jest przystosowany do robienia zdjęć czy skanowania kodów QR czy barkodów, a w telefonie nie zawsze działa to optymalnie. Nie wykluczamy jednak, że wdrożymy tę usługę także na telefony. Najpierw jednak będziemy musieli przetestować taką opcję – odpowiada Marcin Łojewski.

Sklepów w wersji "mini" na razie nie będzie

Kaufland nie ma planów otwierania sklepów w wersji "mini". – Nie planujemy takiego kroku. Asortymentu, który jest obecnie u nas dostępny, nie da się przedstawić na mniejszej powierzchni. Metraż naszych sklepów waha się od 2 tys. do 4 tys. m kw. To optymalny wariant, na jakim jesteśmy w stanie zaprezentować całą ofertę, w myśl naszej strategii "one stop shopping", polegającej na tym, że przychodzący do nas klient może znaleźć wszystkie potrzebne produkty w jednym miejscu – wyjaśnia nasz rozmówca.

Podkreśla też, że firma nie narzuca sobie żadnego planu dotyczącego wzrostu liczby sklepów posiadanych w Polsce. O wyborze lokalizacji decyduje głównie oczekiwana rentowność placówki.

– Cały czas się rozwijamy i otwieramy nowe markety. Nie narzucamy sobie sztywnej reguły, że do danego roku musimy mieć tyle a tyle sklepów w Polsce, bo rynek może szybko zweryfikować takie plany. Z takimi założeniami jest problem, gdy pojawi się jakieś wydarzenie niemożliwe do przewidzenia wcześniej, jak wojna czy pandemia. Wtedy pierwotna koncepcja szybko zostaje wywrócona do góry nogami – tłumaczy Marcin Łojewski.

Kaufland obecnie ma 239 marketów w Polsce.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(54)
WYRÓŻNIONE
babcia
rok temu
Koniecznie wpychają nas w samoobsługę i wszelkie techniki cyfrowe. A ja nie cierpię aplikacji, skanerów, bo muszę do ich obsługi używać okularów i poszukam sklepu z ladą.
Gotówa - poza...
rok temu
Ja wiem doskonale o co chodzi z tym punktami samoobsługowymi. Celem tych samoobsługowych kas jest wymuszanie u klientów płatności poza gotówkowych. Dlatego np. w marketach czynna jest jedna kasa z pracownikiem obsługującym klientów, a pozostałe kasy są zamknięte. Zostają tylko te samoobsługowe w których gotówką już nie zapłacisz. Powoli i systematycznie dążą dranie do likwidacji płatności gotówkowych. Gotówka jest poza kontrolą banków i dlatego stanowi dla nich problem. Mając gotówkę możecie wciąż kupować, mając długi na kontach. Pamiętajcie o tym.
Peyr
rok temu
Najlepiej niech postawią ciężarówkę z towarem na parkingu . Sami rozladujemy , zeskanujemy, zapakujemy !! Po co sklepy ?!?!?!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (54)
O nie nie
rok temu
Dziękuję bardzo. Nie będę pracować na rzecz sklepów. Ceny powinny być aktualne i widoczne w sklepie to wystarczy. A co będzie jak zapomnę czegoś zeskanować, będę zaraz oszustem, złodziejem? O to, to nie, nie bawię się w sklep odkąd skończyłam 8-9- lat.
darky5
rok temu
jeszcze po paleciaku na wejściu!!!!!!!
FastMan
rok temu
Tylko duda nie potrafi z tego korzystać
Kaśka
rok temu
A co jak ktoś robi podwójne zakupy,dla siebie i dla kogoś? Skaner tu skaner tam...
Yyyy
rok temu
Za granicą skanery są już od dawna, ale też mało kto z nich korzysta.
...
Następna strona