Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
KKG
|
aktualizacja

Skoda i Volkswagen daleko w tyle. Ta marka w Polsce jest niekwestionowanym liderem

60
Podziel się:

To był rok japońskiej marki. Niemal co piąte zarejestrowane w Polsce nowe auto było jednym z modeli Toyoty. Ten wynik trudno będzie jednak poprawić, bo rynek przyhamuje - czytamy w piątkowym "Pulsie Biznesu".

Skoda i Volkswagen daleko w tyle. Ta marka w Polsce jest niekwestionowanym liderem
Niemal co piąte zarejestrowane w Polsce nowe auto było jednym z modeli Toyoty (getty images, 2023 VCG)

W 2024 r. zarejestrowano w Polsce niemal 111,2 tys. nowych osobowych i dostawczych toyot, o 13,4 proc. więcej niż w 2023 r. Gazeta zaznacza, że jest to liczba, do której żadnej innej marce nawet nie udało się zbliżyć w jednym roku kalendarzowym od czasu wstąpienia Polski do Unii Europejskiej, czyli od dwóch dekad.

To kolejny rekord japońskiego koncernu. Poprzedni - 98 tys. rejestracji - padł przed rokiem, w 2021 r. firma była numerem jeden z 79,7 tys. aut. Toyota utrzymuje się na pozycji lidera nieprzerwanie od 2020 r. W 2018 r. rekordzistką była Skoda z wynikiem 70,4 tys. rejestracji - pisze "PB".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: BIZNES OD ŚRODKA: Bartosz Rączyński - MENNICA APART

"Puls Biznesu" zauważa, że przewaga Toyoty nad resztą stawki systematycznie rośnie. Japońska marka wyprzedziła drugą w zestawieniu Skodę (60,5 tys. rejestracji) aż o ponad 50,6 tys. samochodów, a to więcej niż zarejestrował trzeci na polskim rynku w 2024 r. Volkswagen (44,5 tys.).

Rok temu przewaga nad wiceliderem wynosiła 46,2 tys. a w 2022 r. 36,2 tys. aut. Obecny udział Toyoty w rynku nowych samochodów to aż 18 proc. - czytamy.

- Jesteśmy liderem zarówno w sprzedaży flotowej, jak i dla klientów indywidualnych. Nie możemy jednak spoczywać na laurach - mówi w rozmowie z dziennikiem Jacek Pawlak, prezes Toyoty Central Europe (TCE). - Sprzedać ponad 100 tys. samochodów to jedno, a zadbać, by klienci chcieli do nas wracać, to drugie. Dlatego jeszcze więcej uwagi poświęcimy w tym roku inwestycjom w sieć serwisową i obsługę posprzedażową. W ostatnich kilku latach dostarczyliśmy na polski rynek pół miliona aut, nie możemy dopuścić, żeby ich właściciele utknęli w kolejce do serwisu - dodaje.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
motoryzacja
Toyota
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(60)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Obiektywnie p...
4 godz. temu
Niemcy sami się pogubli w motoryzacji. Od 20 kilku lat jeździłem tylko niemieckimi autami ( nie szrotami które zalewają Polske tylko świerzymi.....mieszkam za granicą). Najlepszym autem jakie miałem było bmw e90 z silnikiem M47......500 tyś bezproblemowo przejechanych km.Potem to już równia pochyła. Im nowsze tym bardziej awaryjne i gorszej jakości. Kolejnym autem będzie Lexus. Moi znajomi poprzesiadali się z Mercedesów,Audi i Bmw na Lexusy i są podjarani. Kilka lat bezproblemowej jazdy. Niemcom już podziękuje.
wies s.
3 godz. temu
samochód ma jezdzić i się nie psuć , to żelastwo i nie ma się czym rajcować
John S.
4 godz. temu
Faktycznie, serwis Toyoty jest na najwyższym poziomie. Po stłuczce, auto miałem w ciągu 2 tygodni. Znajomy miał stłuczkę chińczykiem, 2 miesiące bez auta. Inny kolega na Opla mokka, czeka już niecałe 5 miesięcy, też po stłuczce.
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
KONFEDERACJA
4 godz. temu
W Polsce nie powinno się kupować niemieckich samochodów.
futurolog
3 godz. temu
niedługo będą w Niemczech produkować porsche z kartonu eco, UE przespała rewolucję cyfrową, UE się cofa w rozwoju i zacofanie przyspiesza
Karol
5 godz. temu
Trochę nie rozumiem fenomenu toyoty choć jeździłem nią długo to jednak finalnie wybrałem auto konkurencji.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (60)
No to ...
12 min. temu
czekam na prawdziwy mróz ta ze 26 stopni poniżej zera na 2 tygodnie. Zobaczymy czym ludzie będą jeździli i ile pozostanie na parkingach nie odpalonych.
Polak
17 min. temu
Gratuluje sukcesow i bogactwa tym co.maja Toyote. Mnie jeszcze nigdy nie bylo stac na Toyote i nawet jak pracuje ciezej i więcej, to ceny samochodow rosna szybciej niz moje zarobki pomniejszone o coraz wyzsze koszty zycia. Zostaje tylko marzyc i gratulowac tym, ktorzy moga miec nowe Toyoty. Jak przechodze kolo RAV 4 idac do swojego 15 letniego Hyundaia, to w wyobrazni widze siebie otwierajacego ta RAVke i wyjezdzajacego, eehhh marzenia, trzeba je miec inaczej od razu mozna sobie palnac w łeb w tym kraju. Niemiec tak ciezko pracujacy jak ja juz by mial co kilka lat nowa RAV, ale Polska to kraj, gdzie pracujac u kogos zarabia sie x4 mniej j na x4 mniej mozesz sobie pozwolić. Moze kiedys dostane w spadku mieszkanie po rodzicach jak bede emerytem sprzedam je i spelnie swoje marzenie i kupie sobie nowa Toyote. Szkoda, ze tak drogo, albo ze tak marne place sa w Polsce.
HER THUSK
20 min. temu
Mam Forda Kuga i jest ok.Wczesniej jeździłem tylko audi,VW,BMW.
Sceptyk
33 min. temu
Ludzie chcą jeździć hybrydami - czy plug in, czy nie plug in - choć Toyota akurat oferuje oba warianty. Tak aby po mieście przejechać co się da na prądzie a nie w środku dalekiej trasy pajacować z ładowarkami. Doliczcie do Toyoty jeszcze de facto Lexusa, prawie 15 tys, i mamy już prawdziwy nokaut ze strony tego Japońca. Ludzie wiedzą czego chcą i to nie jest zbieżne z wizją Unii. Hybryda łączy ekologię, ekonomię i wszystko to w praktycznym wydaniu które nie tworzy nowych problemów w codziennym użyciu. Na koniec dodam, że hybryda która odzyskuje energię z własnej jazdy jest bardziej eko niż elektryk na prąd z elektrowni. Unia najpierw powinna dać kasę na upowszechnienie zielonej energii a potem wymagać skutków. Ale ona najpierw wymaga skutków zaniedbując przyczynę która mogłaby je uzasadniać.
Montana *
34 min. temu
Rosyjskie misie z po i tvn życzą Polsce i Polakom wszystkiego najgorszego .
...
Następna strona