Przedsiębiorstwo powstało w 1990 roku jako niewielki rodzinny zakład produkujący słodycze. Z czasem firma przekształciła się w dużą fabrykę o międzynarodowym zasięgu. Ciastka wypiekane są według starych, tradycyjnych receptur w nowoczesnym zakładzie w Bielsku-Białej. Produkcja spełnia rygorystyczne wymogi jakościowe, a potwierdzeniem tego jest uzyskanie certyfikatów od organizacji akredytujących (BRC,IFS). Dziennie wytwarzanych jest około 50 ton ciastek, co daje 1100 ton miesięcznie. Powstają one na 6 liniach produkcyjnych, dzięki zespołowi 500 wyszkolonych pracowników. To jednak nie jedyny kierunek działania. Oprócz tego tworzą również kremy oraz nadzienia. Co roku do oferty wprowadzane są różne słodkości lub marki: Reese’s, Hershey’s, Thorthons, a w tym roku główną nowością są Nadziewane Ciastka Bergen z kawałkami czekolady.
Na rynku krajowym sprzedaż prowadzona jest głównie we współpracy z sieciami handlowymi na dwa sposoby: wytwarzanie marek własnych dla marketów oraz pod brandem (Bergen, Harnasie).Spomet jest też jedynym producentem w Europie ciastek dla amerykańskiego koncernu Hershey (brandy Reese’s i Hershey’s).Ponad połowa ciastek jest eksportowana do krajów UE, a także na rynki światowe. Spomet ma partnerów począwszy od Japonii, Australii, poprzez Azję i Afrykę, na obydwu Amerykach kończąc. Największe sieci z jakimi współpracuje to Kaufland, Carrefour, REWE, Penny, Koba (D1), Orkla, Jeronimo Martins, Dino i inne.
- Dzięki zaangażowaniu naszych pracowników dostarczamy naszym klientom słodycze o najwyższej jakości, zgodne z obecnymi trendami. Ciągle staramy się kreować nowe wyroby na rynku - mówi Andrzej Nowotarski, Prezes P.W. Spomet - Jesteśmy jednym z większych wytwórców ciastek w Polsce. Ze względu na charakterystykę branży i dużą konkurencję międzynarodowych koncernów, staramy się rozwijać produkcje pod marką klienta. Taka współpraca pozwala nam na kreowanie na rynku nowych słodyczy, które szybko docierają do konsumentów danej sieci handlowej. Szczególnie mocno kładziemy nacisk na ciastka w czekoladzie z nadzieniami i bakaliami .Ten rodzaj wyrobów wyróżnia się poziomem trudności, ze względu na skomplikowany proces produkcyjny, który wymaga zastosowania nowoczesnego parku maszynowego – dodaje.
Polacy zjadają rocznie ok. 145 mln kg ciastek, co oznacza średnio 3,8 kg na osobę, wydając na nie ok. 2,6 mld zł wynika z raportu PwC "Rynek ciastek w Polsce". PwC podkreśla, że słodycze są jedną z piętnastu największych kategorii na polskim rynku FMCG. Najwięcej, bo 68 mln kg rocznie, sprzedaje się ciastek sklepowych producentów. Drugie miejsce pod względem ilościowego udziału w rynku zajmują odnotowujące szybki wzrost marki własne (64,2 mln kg).
Więcej informacji:
Autor: Anna Bargiel – StadlerMedia.pl.
Artykuł sponsorowany