- Sprawdzamy, czy niedozwolonych praktyk nie stosowali producenci i dystrybutorzy rowerów oraz akcesoriów – AMP Polska, Merida Polska, Trek Bicycle Corporation, Cossack i Aspire Sports - podał UOKiK.
- Z naszych informacji wynika, że w przypadku kilku popularnych marek konsumenci mogą płacić więcej niż w warunkach konkurencji lub mieć ograniczony wybór sprzedawców. Wszczęliśmy pięć postępowań, w których będziemy to sprawdzać – mówi prezes UOKiK, Marek Niechciał.
Jedno z postępowań dotyczy spółki AMP Polska. - Tu mogło dojść do tzw. dual pricing, czyli sytuacji, w której sprzedawcy internetowi muszą płacić więcej za te same produkty, niż sprzedawcy w tradycyjnych sklepach - podaje Urząd.
Kolejne postępowanie dotyczy firmy Merida Polska. - Z naszych informacji wynika, że spółka mogła w niedozwolony sposób wpływać na ceny, które stosują sprzedawcy w polskich sklepach. Przedsiębiorca mógł odmawiać współpracy z partnerami, którzy sprzedają w internecie rowery taniej niż ceny sugerowane w aktualnej ofercie Merida Polska - czytamy w komunikacie.
- Przyglądamy się też praktykom spółek: Trek Bicycle Corporation, Cossack i Aspire Sports (m.in. rowery marki Cannondale). Urząd podejrzewa, że przedsiębiorcy mogli ograniczać możliwość sprzedaży online dystrybutorom, którzy prowadzili jednocześnie sklep internetowy i stacjonarny. Tym samym konsumenci mogli stracić możliwość nabycia rowerów na dogodnych dla siebie warunkach i po atrakcyjniejszej cenie - dodaje UOKiK.
- To dopiero wstępny etap działań urzędu, prowadzone są w sprawie, a nie przeciwko przedsiębiorcom. Obecnie trwa gromadzenie materiału dowodowego - zaznacza UOKiK.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl