- W ciągu dwóch dni udostępnimy do ruchu ok. 50 km dwujezdniowego ciągu głównego drogi ekspresowej S7 na odcinku Napierki - Płońsk. Od środy kierowcy podróżują już dwujezdniową S7 od węzła Strzegowo Północ do okolic miejscowości Pawłowo przed Płońskiem. W czwartek ominą Mławę i nowym przebiegiem S7 dojadą do węzła Strzegowo Północ - zapowiada rzecznik olsztyńskiej GDDKiA Karol Głębocki.
Ruch po udostępnionych odcinkach odbywać się będzie według tymczasowej organizacji. Zakończenie wszystkich prac ma nastąpić przed wakacjami w przyszłym roku.
Możliwe utrudnienia w ruchu
Od środy kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie od węzła Strzegowo Północ do okolic Pawłowa. Dalej na południe - na odcinku o długości ok. 7 km od Pawłowa do Cieciórek - korzystają z dróg zbiorczych. W tym miejscu, przy dużym natężeniu ruchu, należy się spodziewać potencjalnych utrudnień. Od tego miejsca do Płońska można dojechać nową jezdnią drogi ekspresowej.
Między Napierkami a Mławą ruch będzie odbywał się częściowo po jednej, częściowo po dwóch jezdniach. Dalej do Strzegowa kierowcy dojadą dwujezdniową drogą ekspresową.
- W rezultacie kierowcy będą mieć do dyspozycji około 50 km nowej drogi w układzie dwujezdniowym, 14 km z ruchem po jednej jezdni oraz ok. 7 km drogami zbiorczymi - wyjaśnił Głębocki.
Ruch po udostępnionych obecnie odcinkach odbywać się będzie według tymczasowej organizacji. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h na odcinkach dwujezdniowych oraz 60 km/h na jednojezdniowych.
Finisz w 2022 roku
Udostępnienie kierowcom przed świętami dwujezdniowych fragmentów "siódemki" ma ułatwić podróż między Trójmiastem a Warszawą. Nie oznacza jednak zakończenia wszystkich prac. Terminy oddania drogi do użytku w pełnym zakresie przewidziane są na drugi kwartał 2022 roku.
Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki - Mława (ok. 14 km), Mława - Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km). Jest ona realizowana w systemie Projektuj i buduj.
Czytaj też: Via Baltica. "Droga o oddziaływaniu europejskim". Rząd zapewnia, że prace idą zgodnie z planem
Prace budowlane na trzech odcinkach od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 r., natomiast na odcinku Napierki - Mława wiosną 2020 r. Inwestycja obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska. Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i będzie dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami 11,5 tony na oś. Łączny koszt inwestycji wynosi 1,6 mld zł.