Jak wyjaśnił Wizz Air, rezygnacja z numeru premium call center (z którym połączenie było ekstra płatne) sprawi, że żaden klient "nie zostanie obciążony opłatami premium". Była to stawka 4,92 zł/min. Wizz Air, że polscy pasażerowie mogą obecnie znaleźć informację na temat numeru, z którym można połączyć się po stawkach lokalnych na stronie nowego centrum pomocy linii: 22 128-49-05, czynny od poniedziałku do piątku w godz. 9-18.
Klientom chcącym skontaktować się z firmą Wizz Air polecił również skorzystanie z platformy samoobsługowej online (na stronie internetowej lub w aplikacji), która - jak określił - umożliwia uzyskanie dostępu do "najszybszej i najłatwiejszej pomocy i wsparcia". Dodał, że przy pomocy platformy klienci mogą zarządzać swoimi rezerwacjami, uzyskiwać informacje o swoich lotach, wprowadzać zmiany, wnioskować o zwroty pieniędzy lub rozwiązywać problemy związane z opóźnieniami lub odwołaniami lotów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dzwonisz do konsultanta linii Wizz Air? Na to trzeba uważać
W komunikacie przekazano również, że informacje o rezerwacji, statusie lotu, bagażu oraz usługach Wizz Aira można uzyskać przy pomocy internetowego chatbota Amelia, a na bardziej złożone pytania mogą odpowiedzieć z kolei agenci czatu dostępnego całodobowo.
Jak zaznaczono na stronie centrum pomocy Wizz Air, połączenie z infolinią odbywa się zgodnie ze stawkami lokalnymi, ale w przypadku kontaktowania się z Telecentrum w celu dokonania transakcji, która jest również dostępna online - tj. np. zakup biletu lotniczego - klient zostanie obciążony dodatkową opłatą za każde połączenie w wysokości 68 zł od pasażera.
Postępowanie UOKiK. "Dwukrotne wezwanie urządu"
W czerwcu 2023 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął na celownik opłaty za połączenia z infoliniami Wizz Aira, ale także 30 innych przedsiębiorców z branży przewozu osób.
Przypomniał wówczas w komunikacie, że od początku 2023 roku przewoźnicy, którzy udostępniają infolinię do kontaktów w sprawie zawartej umowy, nie mogą już dowolnie ustalać ceny połączenia. Zgodnie ze zmianami w ustawie o prawach konsumenta, takie połączenie nie może kosztować więcej niż zwykłe połączenie telefoniczne w naszym pakiecie taryfowym u operatora.
Klienci skarżyli się, że długi czas oczekiwania na połączenie z konsultantem mógł doprowadzić do sytuacji, w której koszt rozmowy przewyższy cenę zakupionego biletu. "Przedsiębiorca nie zmienił tego mimo dwukrotnych wezwań urzędu. Postępowanie jest w toku" - podkreślał UOKiK w czerwcu 2023 r.