Zdaniem Lidla Tesco bezprawnie używa żółtego kółka na niebieskim tle, jako logo programu lojalnościowego pod nazwą Clubcard. Sprawa ciągnie się od kilku lat. W październiku 2022 r. Benet Brandreth, reprezentujący sieć Lidl, wskazał przed londyńskim sądem, że brytyjska sieć marketów użyła znaku, aby skorzystać z reputacji konkurenta jako sieci oferującej, jak twierdzi, produkty wysokiej jakości w niskiej cenie.
W środę (19 kwietnia) wyrok w tej sprawie wydał Sąd Najwyższy w Londynie. Zwycięzcą batalii okazał się Lidl. Sędzia Joanna Smith stwierdziła, że niemiecka sieć poniosła szkodę w związku z akcją promocyjną Tesco. Dodała, że znaczna część konsumentów mogła być oszukana.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Tesco nie odpuszcza Lidlowi ws. logo Clubcard
Brytyjka sieć już zapowiedziała, że w sporze nie odpuści. Rzecznik Tesco poinformował, że firma będzie się odwoływać od wyroku. Z kolei jego lidlowski odpowiednik stwierdził, iż konkurent wprowadzał w błąd klientów, gdy powinien ich wspierać w związku z wysoką inflacją, jak relacjonuje agencja Bloomberga.
Co ciekawe, sąd stwierdził, że nie było celowego zamiaru ze strony Tesco, aby skopiować logo Lidla. Wygląda zatem na to, że gigancie spotkają się jeszcze na sali sądowej. Nie jest jeszcze jasne, jakie dokładnie konsekwencje grożą brytyjskiej sieci, jeśli wyrok zostanie utrzymany.