Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Autostrady w Polsce. PiS chce pomóc bankrutującym firmom

0
Podziel się:

Lekceważy sobie sytuację, tak jak i służby jemu podległe, w tym GDDKiA. Sejm powinien się tą sprawą zająć.

Autostrady w Polsce. PiS chce pomóc bankrutującym firmom
(Reporter)

Klub PiS zaprezentował projekt rezolucji Sejmu wzywającej ministra transportu do podjęcia działań zapewniających bezpieczeństwo funkcjonowania firm-podwykonawców na budowach dróg i autostrad. Setki firm stoi na skraju bankructwa - mówili politycy PiS.

Przygotowany przez klub PiS projekt rezolucji ma związek m.in. z decyzją Sądu Rejonowego w Warszawie, który 17 kwietnia ogłosił upadłość likwidacyjną spółki Dolnośląskie Surowce Skalne (DSS). Spółka ta w konsorcjum z Bogl a Krysl przejęła budowę odcinka C autostrady A2 Stryków-Konotopa.

W projekcie rezolucji Sejm miałby wezwać ministra transportu _ do podjęcia działań zmierzających do zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonowania firm będących podwykonawcami przedsiębiorstw zajmujących się realizacją zamówień publicznych, w szczególności w zakresie budowy dróg i autostrad _. Posłowie PiS chcą także, by Sejm w tej rezolucji wezwał do zapłaty zaległych należności podwykonawcom i dostawcom _ oszukanym _ przez te przedsiębiorstwa.

_ - Minister transportu nie reaguje, lekceważy sobie sytuację, tak jak i służby jemu podległe, w tym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Sejm powinien się tą sprawą zająć _ - powiedział wicemarszałek Sejmu z PiS Marek Kuchciński.

Jak podkreślał Andrzej Adamczyk (PiS) setki firm stoi na skraju bankructwa, w tym firmy, które są podwykonawcami na budowach dróg. Zdaniem Adamczyka jest wiele sposobów, by wesprzeć takie firmy.

Przypomniał, że w ubiegłym miesiącu w tej sprawie przedstawiciele PiS spotkali się z ministrem transportu. Jak dodał, aby uniknąć m.in. zapowiadanych blokad dróg, PiS wzywa rząd do działania, a szczególnie ministra Nowaka.

W miniony piątek prezes spółki DSS Małgorzata Then zapowiedziała złożenie zażalenia na postanowienie Sądu Rejonowego w Warszawie.

Wcześniej DSS złożyły do sądu wniosek o ogłoszenie upadłości z możliwością zawarcia układu. Jak podała wówczas spółka, bezpośrednie przyczyny powstania stanu niewypłacalności wynikają z zaangażowania grupy DSS w realizację projektów drogowych, a w szczególności budowy A2.

DSS w konsorcjum z Bogl a Krysl przejęło budowę odcinka C autostrady A2 Stryków Konotopa w połowie ub.r. - po tym, jak GDDKiA odstąpiła od umowy z chińskim konsorcjum Covec. Nowi wykonawcy zobowiązali się ukończyć autostradę do października 2012 r. z tym, że miała ona być przejezdna jeszcze przed Euro 2012.

Spółka DSS miała problemy z płatnościami wobec swoich kontrahentów - kilka firm zapowiadało, że złoży wniosek o upadłość firmy. Tymczasem jeszcze pod koniec lutego minister transportu Sławomir Nowak zapowiadał, że nie ma ryzyka upadłości DSS i że płynność tej firmy jest sprawdzana na bieżąco.

Czytaj więcej w Money.pl
Stoi budowa A1. Skandal tuż przed Euro Przedstawiciele wykonawcy pechowych odcinków zapewniają, że zdążą na czas, inżynier kontraktu powątpiewa.
Tylko fotoradary uratują autostrady _ Minister nie rura, żeby pękał _ - pisze Jan Płaskoń o Sławomirze Nowaku.
Tych dróg na pewno nie będzie na EURO 2012 Kibice na Euro będą musieli jechać po Polsce bocznymi drogami, bo rząd postawił poprzeczkę zbyt wysoko.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)