Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły trzy powiadomienia polskiego oddziału KIA ws. awarii występujących w modelach Optima (rocznik 2010-2015), Rio (2010-2017), Sorento (2010-2014).
W samochodach - jak przekazał producent - występuje wyciek płynu hamulcowego. Może on prowadzić do zwarcia, które powoduje przeciążenie elektryczne w systemie ABS.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Stan ten może spowodować pożar w komorze silnika, niezależnie od tego, czy pojazd jest zaparkowany, czy jest w ruchu. Objawem awarii jest zapalona kontrolka, dym i zapach spalenizny wydobywające się z komory silnika - informuje KIA.
Producent zapewnił, że posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w Autoryzowanej Stacji Obsługi w celu zainstalowania nowych bezpieczników.
Do naprawy 16,8 tys. samochodów KIA
Rzecznik KIA Monika Krzesak powiedziała PAP, że właściciele będą mogli zgłosić się do ASO w wygodnym dla siebie terminie i każdy z nich zostanie odpowiednio powiadomiony o zaistniałej sytuacji. Ponadto przekazała, że na tę chwilę stację obsługi przygotowują się do wykonania potrzebnych prac.
Łącznie kampanią naprawczą objętych ma zostać 16 tys. 882 aut, z czego ponad 14 tys. to modele Rio, ok. 1,2 tys. - Optima, a ok. 1,3 tys. - Sorento.
To kolejne problemy koncernu w Polsce. Na początku września UOKiK postawił zarzuty zmowy cenowej i podziału rynku spółce KIA Polska, 10 dealerom i sześciu menadżerom. - Mamy dowody, że co najmniej od 2013 r. sprzedaż samochodów marki KIA mogła być prowadzona niezgodnie z prawem - poinformował Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, cytowany w komunikacie