Na te cele w ciągu półtora roku koncern przeznaczy 700 mln zł. Wszystko po to, aby zwiększyć produkcję opon z dzisiejszych 31 tys. sztuk do ponad 40 tys.
Według dyrektora zarządzającego Bridgestone Poznań, Romana Staszewskiego, dotychczas firma zainwestowała w Poznaniu już ponad 2 mld zł. Dzięki temu polska fabryka jest flagowym zakładem spółki w Europie. Zajmuje obszar 26 hektarów.
Dodatkowe 700 mln pójdzie na rozwiązania technologiczne, które pozwolą na produkcję opon nowej generacji. – Będziemy także modernizować i optymalizować obecnie działające linie i procesy produkcyjne – twierdzi Staszewski.
Bridgestone swoją poznańską fabrykę postawił dwadzieścia lat temu. Obecnie zatrudnia ona prawie dwa tysiące osób. To jedna z najnowocześniejszych fabryk koncernu. Jej produkty trafiają do ponad 40 krajów. Głównymi odbiorcami są Niemcy, Francja i Wielka Brytania.
Z opon Bridgestone korzystają takie marki jak Volkswagen, BMW, Audi, Maserati, Porsche czy Mercedes.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl