Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|

Unia dołoży do budowy dróg w Polsce. GDDKiA podpisała umowy na 488 mln zł

14
Podziel się:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otrzyma prawie 488 mln zł unijnego dofinansowania na budowę obwodnicy Szczecinka oraz odcinka węzeł Zakręt - węzeł Lubelska drogi ekspresowej S17 Warszawa - Garwolin, podało Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju (MIiR). Z kolei 17 mln zł trafi do Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie na rozbudowę Systemu Informacji Rzecznej na Dolnej Odrze.

Unijne pieniądze posłużą m.in, budowie odcinka S17 na terenie województwa mazowieckiego.
Unijne pieniądze posłużą m.in, budowie odcinka S17 na terenie województwa mazowieckiego. (By DocelowyUkladDrog.svg: Sliwersderivative work: rzyjontko via Wikimedia Commons)

Unijne pieniądze pozwolą na budowę drogi ekspresowej S17 Warszawa - Garwolin na odcinku węzeł Zakręt - węzeł Lubelska oraz obwodnicy Szczecinka. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uzyskała na ten cel prawie 488 mln zł.

- Drogowa dyrekcja podpisuje dzisiaj 41. i 42. umowę o dofinansowanie z Programu Infrastruktura i Środowisko. Z 10,8 mld zł, które ma do dyspozycji, wykorzystała już prawie 60 proc. Jestem spokojny, że dostępne w programie pieniądze unijne na drogi wykorzystamy w całości i w terminie - zaznaczył wiceminister inwestycji i rozwoju Witold Słowik.

Projekt przewiduje powstanie prawie 5-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 na terenie województwa mazowieckiego. Całkowity koszt inwestycji wyniesie prawie 735 mln zł, w tym dofinansowanie unijne to ponad 274 mln zł.

W ramach przedsięwzięcia powstaną również dwa węzły, czyli miejsca, gdzie zbiega się jednocześnie kilka szlaków transportowych - węzeł "Zakręt" i węzeł "Lubelska". Węzeł "Zakręt" połączy drogę krajową nr 2 i projektowaną drogę ekspresową S17. "Lubelska" będzie natomiast jednym z kluczowych węzłów całego Warszawskiego Węzła Drogowego, gdyż w ramach tego węzła zbiegną się drogi ekspresowe S17 i S2 oraz autostrada A2 - informuje Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju (MIiR). W ramach węzła powstanie również odcinek drogi ekspresowej S2 o długości 1,5 km. Inwestycja zostanie zakończona w kwietniu 2021 roku, podano również.

Szczecinek zyska obwodnicę

Obwodnica Szczecinka powstanie jako część drogi ekspresowej S11. Dzięki inwestycji zmniejszy się natężenie ruchu w mieście, co poprawi jakość powietrza i zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców - przekonuje MIiR.

Całkowita wartość projektu wyniesie prawie 401 mln zł. Unijne dofinansowanie to ponad 213 mln zł. Budowa obwodnicy Szczecinka to droga długości prawie 12 km, która omijać będzie miasto od wschodu.

Zobacz także: 10 mld zł na budowę dróg w 7 lat. Polski system poboru opłat jednym z najbardziej efektywnych w Europie:

Inwestycja w części przebiegać będzie wzdłuż istniejącej linii kolejowej Koszalin - Szczecinek. Inwestycja ma być gotowa z końcem kwietnia 2019 roku - podje resort rozwoju.

Pieniądze również dla rzek

Unijne pieniądze trafią również do Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie. 17 mln zł dofinansowania posłuży rozbudowie Systemu Informacji Rzecznej na Dolnej Odrze.

Całkowita wartość projektu pn. "Pełne wdrożenie RIS Dolnej Odry" opiewa na 32 mln zł, a więc ponad połowa kosztów projektu zostanie sfinansowanych z unijnej dotacji.

Zharmonizowany System Informacji Rzecznej (RIS) to nowoczesny system zarządzania, który wykorzystywany jest do gromadzenia, przetwarzania i przekazywania danych, dotyczących m.in. prognozy pogody, stanu wód oraz statków znajdujących się w strefie jego działania - tłumaczy resort.

Wszystkie informacje, które są zbierane i przetwarzane przez RIS, mają duże znaczenie dla poprawy bezpieczeństwa przewozów w żegludze śródlądowej, wzrostu wydajności przewozowej floty, zarządzania ruchem statków i usprawnienia współpracy z innymi gałęziami transportu, podano także.

Jak poinformowano w komunikacie, "głównym celem inwestycji, realizowanej przez Urząd Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie, jest rozszerzenie obszaru objętego RIS na rzece Odrze oraz poprawa jakości funkcjonowania na fragmentach rzeki już objętych tym systemem. W chwili obecnej RIS funkcjonuje na Odrze od połączenia z morskimi wodami wewnętrznymi do miejscowości Ognica, czyli miejsca gdzie Odra łączy się z Kanałem Schwedt. Dzięki inwestycji obszar funkcjonowania systemu rozszerzy się i obejmie teren rzeczny od Ognicy do mostu autostradowego w Świecku oraz odcinek rzeki Warty od Nadzoru Wodnego w Świerkocinie do ujścia Warty. Łączna długość dróg wodnych objętych system RIS po realizacji projektu wynosić będzie prawie 243 km" - podsumowano w informacji.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

budownictwo
nieruchomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(14)
WYRÓŻNIONE
Brrrr zimno
7 lat temu
To że kumulacja prac budowlanych nastąpi w tak krótkim okresie czasu spowoduje znaczny wzrost cen materiałów budowlanych. I to jest oczywistą oczywistością dla laika. Nagły znaczny wzrost popytu na każdy towar czy materiały powoduje znaczny wzrost cen. Prawo popytu i podaży. O tym wie przeciętny uczeń liceum ekononicznego. Aż dziw że o tym nie wie minister.Jest to wyłączna wina nieudolno$ci PiS i jej ministra od infrastruktury. Należało we wcześniejszym okresie znacznie rozszerzyć front robót i nie byłoby tych problemów które nas czekają w najbliższej przyszłości. Ale PiS wolał się zajmować rozdawnictwem przywilejów socjalnym niż rozwojem i rozbudową kraju.
Wojtek
7 lat temu
Panie Adamczyk, co z S 14 dla Łodzi. Po raz kolejny łamie pan dane słowo odnośnie rozpoczęcia budowy. Łodzianie zapamiętają to przy urnach w pażdzierniku.
Gość
7 lat temu
Dołoży tylko po to by później zgarnąć co najmniej dwa razy tyle.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (14)
Brrrr zimno
7 lat temu
To że kumulacja prac budowlanych nastąpi w tak krótkim okresie czasu spowoduje znaczny wzrost cen materiałów budowlanych. I to jest oczywistą oczywistością dla laika. Nagły znaczny wzrost popytu na każdy towar czy materiały powoduje znaczny wzrost cen. Prawo popytu i podaży. O tym wie przeciętny uczeń liceum ekononicznego. Aż dziw że o tym nie wie minister.Jest to wyłączna wina nieudolno$ci PiS i jej ministra od infrastruktury. Należało we wcześniejszym okresie znacznie rozszerzyć front robót i nie byłoby tych problemów które nas czekają w najbliższej przyszłości. Ale PiS wolał się zajmować rozdawnictwem przywilejów socjalnym niż rozwojem i rozbudową kraju.
Gość
7 lat temu
Dołoży tylko po to by później zgarnąć co najmniej dwa razy tyle.
Wojtek
7 lat temu
Panie Adamczyk, co z S 14 dla Łodzi. Po raz kolejny łamie pan dane słowo odnośnie rozpoczęcia budowy. Łodzianie zapamiętają to przy urnach w pażdzierniku.
gumofilc
7 lat temu
Wy myślicie , że to dla was te autostrady się buduje ? To Niemcom ma służyć żeby przerzut towarów na wschód ułatwić i przyspieszyć. Naiwniaki.
marowawa
7 lat temu
O nieeeee. Tylko nie róbcie lepszych dróg w stronę Lublina i tamtych okolic. Będzie w Warszawie jeszcze więcej aut na rejestracjach LLU itp. To są chyba najgorsi kierowcy jakich spotyka się na drodze.