Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Hubert : Orzechowski
|

Budowa S1. Rozstrzygnięty przetarg na odcinek

28
Podziel się:

Ruszyły przygotowania do budowy 8,5-kilometrowego odcinka drogi S1 z węzła Przybędza do węzła Miłówka. Przetarg rozstrzygnął katowicki oddział GDDKiA.

Odcinek ominie Węgierską Górkę
Odcinek ominie Węgierską Górkę (GDDKiA)

Ruszyły przygotowania do budowy 8,5-kilometrowego odcinka drogi S1 z węzła Przybędza do węzła Miłówka. Przetarg rozstrzygnął katowicki oddział GDDKiA.

Zwycięzcą została firma Toto S.p.A. Costruzioni Generali. Zaoferowała ona wykonanie inwestycji za 1,181 mld zł brutto w ciągu 34 miesięcy. Do zadań wykonawcy będzie należało opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej wykonawczej, uzyskanie decyzji umożliwiających wykonanie robót oraz dopuszczenie do użytkowania konstruowanego odcinka drogi.

Zobacz także: Na drogi ekspresowe poczekamy dekadę? Brakuje ponad 3600 km

- Po upływie terminu na wniesienie ewentualnych odwołań, dokumentacja z postępowania zostanie przekazana do kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeśli jej wynik będzie pozytywny, możliwe będzie podpisanie umowy. Umowę z wykonawcą planujemy podpisać w styczniu 2019 roku - powiedział rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA Marek Prusak.

Obwodnica Węgierskiej Górki to ostatni brakujący fragment S1 pomiędzy Bielskiem-Białą a Zwardoniem oraz jedne z czterech odcinków realizowanych w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych.

O realizacji projektu mowa o ponad 20 lat. Rozpoczęcie prac zaplanowano na 2019 r. Zakończenie ma nastąpić w 2022 r. Brakujące odcinek będzie przebiegał w trudnym terenie. Krajobraz przetną m.in. dwa tunele – jeden będzie mieć długość 830 m, drugi 980. Konieczna będzie także budowa kilku estakad nad dolinami potoków.

Po zakończeniu budowy wszystkich odcinków, S1 dojedziemy na Słowację.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(28)
WYRÓŻNIONE
Poznaniak
6 lat temu
TOTO ... GDDKiA po raz kolejny pozwala budować drogę firmie, która ma w tym momencie około 2 lata opóźnienia na odcinku S5 między Poznaniem a Wrocławiem. Za chwilę ogłoszą bankructwo tak jak Astaldi i nie będzie żadnej drogi
qad
6 lat temu
Jak to jest że przetargi wygrywają zagraniczne firmy a nie polskie mimo że korzystają z polskich podwykonawców i dostawców.
obserwator
6 lat temu
Po Slowackiej stronie wiadukt stal już kilka ładnych lat, a za chwile, jak będzie skończony wiadukt nad Cadca, będzie można dojechać S1 aż do Ziliny, i stad autostrada do Bratyslawy i dalej......
NAJNOWSZE KOMENTARZE (28)
Morelo
6 lat temu
Śmiechu warte! Odcinek od Bielska do Zwardonia to strasznie niewykorzystany będzie. Ruch tam skromny, bo i kto tamtędy jedzie. To już nie są czasy z jednym przejsciem granicznym. No, ale kto o tym myśli?! Ktoś kasę musi przytulić.
Bolu
6 lat temu
1,2 miliarda za 8,5 km??? Czy ktoś na głowę upadł?????
Gad
6 lat temu
przecież to już dawno udowodniono że budowa dróg we Włoszech / i nie tylko / zajmuje się tylko i włącznie mafia .
krytyczka
6 lat temu
Słowacy uważajcie, 'wjadom' do was bandyci z Polsk. 'Tankujom za pińcet plus. Podobno jeżdżom szybko ale bespiecznie'. Oby znowu komuś nie zabili tatę bez powodu.
Marcin podwyk...
6 lat temu
Jak można dopuscić firmę ,która zawaliła odcinek pod poznaniem, mało tego firma ta jest niewypłacalna po raz drugi. Generalna raz już w tym roku musiała dopłacać inaczej odcinek od Poznania do Stęszewa nie byył by gotów do końca przyszłego roku.
...
Następna strona