Koncern browarniczy Carlsberg zmienia strategię - nie chce być duży, chce być za to silny.
Przewodniczący rady nadzorczej firmy Flemming Besenmacher, mówi w wywiadzie dla duńskiej gazety "Berlingske", że Carlsberg nie chce już dłużej rozwijać się poprzez akwizycje.
- Carlsberg nie chce być najszybciej rosnącym koncernem browarniczym na świecie i nie ma planów przejęć innych firm - podkreśla Besenmacher. Przedstawiciel koncernu nie pozostawia więc wątpliwości co do intencji Carlsberga.
Wcześniej na rynkach pojawiały się informacje, że duński koncern browarniczy może być zainteresowany przejęciem takich marek jak Peroni i Grolsch od firmy SABMiller.
Carlsberg pozbywa się za to tych części biznesu, które nie są kluczowe dla tej firmy. We wtorek koncern podał, że odsprzedał swój oddział Danish Malting Group firmie Viking Malt. Ceny transakcji nie podano.