Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na
oprac. Krzysztof Janoś
|

Polak chętnie wchodzi na Facebooka, ale finanse woli zostawić bankom. Nowe formy płatności zbyt nowe

5
Podziel się:

Prawie 50 proc. z nas ufa globalnym koncernom jak Apple, Google czy Facebook. Jednak nie jesteśmy jeszcze przekonani do tego co oferują nam w sferze usług finansowych. Z kolei aż 73 proc. ufa bankom.

Tylko 8 proc. z nas powierzyłoby Facebookowi dane do logowania do swojego konta.
Tylko 8 proc. z nas powierzyłoby Facebookowi dane do logowania do swojego konta. (Reporters/ STG/REPORTER/EAST NEWS)

Prawie 50 proc. z nas ufa globalnym koncernom jak Apple, Google czy Facebook. Jednak nie jesteśmy przekonani do tego, co oferują nam w sferze usług finansowych. Z kolei aż 73 proc. ufa bankom.

Jak już pisaliśmy w money.pl, w następnej dekadzie portfel ma być już tylko przeżytkiem. Nadchodzi era smartfonów jako mobilnych terminali i innych nowości.

Jednak jak wynika z badania Blue Media "Podejście Polaków do fintechu” nie jesteśmy zbyt skłonni, by udostępnić największym graczom IT dane do bankowości internetowej.

Badany obszar jest tym istotniejszy, że w tym roku wchodzi w życie unijna dyrektywa PSD2. To ona właśnie reguluje zasady, na podstawie których internetowi gracze dostają od nas niedostępne przed laty kompetencję.

Zobacz także: Polska będzie miała swojego jednorożca? Krzysztof Domarecki wyjaśnia

Na jej mocy po otrzymaniu danych do logowania w bankowości internetowej klienta, firmy będą mogły przeprowadzać płatności na określone kwoty do wskazanych odbiorców. Takie możliwości uzyskają między innymi sklepy internetowe czy właśnie globalne firmy technologiczne.

Jednak jak informuje portal dlahandlu.pl, do tego typu rozwiązań podchodzimy z dużym dystansem. Jak wynika z badania, chce się na to zgodzić tylko 12 proc. badanych Polaków. Jedyne co się zmieniło od zeszłego roku, kiedy też przeprowadzono badania, to wzrost odsetka nie mających zdania na ten temat - z 34 do 38 proc.

A co z tymi, którzy chcą zaufać nowym rozwiązaniom? 1/3 spośród nich chętnie udostępni dane do logowania, ale tylko innemu bankowi - 33 proc. Na dalszych miejscach są: sklep internetowy - 24 proc., telekom - 23 proc., operator płatności - 19 proc.

Jak się okazuje, najmniej zaufania mamy do Google czy Facebook. Tylko 8 proc. z nas powierzyłoby im dane do logowania do swojego konta.

Co ciekawe, to właśnie o bankach nasi rodacy wciąż mają najlepsze zdanie. Ufa im aż 73 proc. Polaków

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(5)
WYRÓŻNIONE
antykorpo
7 lat temu
Jak tylko się dowiem, że mój (polski) bank udostępnia dane komuś innemu (zwłaszcza zagranicznym podmiotom) oprócz państwa... zamknę swoje konto i przejdę całkowicie na gotówkę. Google,Facebook,Apple,Microsoft itp. nie zasługują na żadne zaufanie.
lisc
7 lat temu
To chyba logiczne ze w pierwszej kolejnosci zawierzamy nasze finanse instytucjom finansowym. Mamy tez konkurencyjne, dobrze zaprojektowane rozwiazania jak blik wiec ja np. nie widze wiekszej wartosci w korzystaniu z apple pay. Wystarcza mi karta kredytowa/payU/przelew/blik
Zalamana
7 lat temu
Nie ufam tylko nie mam wyjścia konto trzeba podać. Banki tak samo oszukuja i próbują cię okraść jak inni. Trzeba czytać myślec, czytać i myśleć oraz wyciągać wnioski
NAJNOWSZE KOMENTARZE (5)
poszkodowany
7 lat temu
Ja ufam Bitcoinowi. Właśnie dziś po raz kolejny nie mogłem kartą zapłacić w kiosku, więc skończyło się na gotówce. Niestety, ten kiosk jeszcze nie przyjmuje w BTC.
Zalamana
7 lat temu
Nie ufam tylko nie mam wyjścia konto trzeba podać. Banki tak samo oszukuja i próbują cię okraść jak inni. Trzeba czytać myślec, czytać i myśleć oraz wyciągać wnioski
lisc
7 lat temu
To chyba logiczne ze w pierwszej kolejnosci zawierzamy nasze finanse instytucjom finansowym. Mamy tez konkurencyjne, dobrze zaprojektowane rozwiazania jak blik wiec ja np. nie widze wiekszej wartosci w korzystaniu z apple pay. Wystarcza mi karta kredytowa/payU/przelew/blik
antykorpo
7 lat temu
Jak tylko się dowiem, że mój (polski) bank udostępnia dane komuś innemu (zwłaszcza zagranicznym podmiotom) oprócz państwa... zamknę swoje konto i przejdę całkowicie na gotówkę. Google,Facebook,Apple,Microsoft itp. nie zasługują na żadne zaufanie.
vg
7 lat temu
banki to zło tego świata