Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|

Głęboki spadek przychodów Wittchena w październiku. Słabe wyniki segmentu B2B

19
Podziel się:

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Wittchena wyniosły 18,4 mln zł w październiku 2018 r. i były niższe o 34% w skali roku, poinformowała spółka.

Segment B2B Wittchena obejmuje sprzedaż do firm i klientów korporacyjnych.
Segment B2B Wittchena obejmuje sprzedaż do firm i klientów korporacyjnych. (Wittchen, mat. prasowe)

Przychody ze sprzedaży Wittchena wyniosły 18,4 mln zł w październiku 2018 r. i były niższe o 34 proc. w skali roku. To efekt tąpnięcia w segmencie biznesowym. Producent wyrobów ze skóry tłumaczy to innymi termiami dostaw niż w 2017 roku.

Przychody spółki ze sprzedaży detalicznej wyniosły 14 mln zł we wrześniu i były wyższe o 13 proc. rok do roku. Jednocześnie przychody ze sprzedaży w segmencie biznesowym wyniosły 4,2 mln zł i były niższe aż o 73 proc. rok do roku. Znacznie lepiej wyglądają wyniki spółki, licząc od początku roku. W okresie styczeń-październik przychody ogółem wzrosły o 16 proc. do 181,6 mln zł. Przychody ze sprzedaży detalicznej zwiększyły się w tym czasie o 19 proc. do 149,7 mln zł, a ze sprzedaży B2B wzrosły o 1 proc. do 31 mln zł.

Zobacz także: Wideo: szturm na sklep Lidla. Klienci rzucili się na torebki Wittchena

"Spółka zwraca uwagę, że w segmencie B2B przychody w roku bieżącym, w związku z innymi terminami dostaw, charakteryzują się odmiennym rozkładem miesięcznym niż w roku ubiegłym. Spadek sprzedaży w tym segmencie w październiku 2018 roku w porównaniu do października 2017 roku wynika z faktu, iż w roku 2018 część przychodów z tytułu realizacji umowy, o której spółka informowała w raporcie bieżącym nr 24/2018 z dnia 6 kwietnia 2018 r. została rozpoznana we wrześniu, podczas gdy w 2017 roku przychody z tytułu realizacji analogicznej umowy zostały rozpoznane w październiku" - wyjaśniono w komunikacie spółki.

Wittchen wyjaśnia, że segment detaliczny obejmuje sprzedaż salonów detalicznych, sprzedaż internetową oraz pozostałą sprzedaż detaliczną, zaś segment B2B obejmuje sprzedaż krajową oraz sprzedaż eksportową do firm i klientów korporacyjnych. Spółka jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych od 2015 roku. Do głównych akcjonariuszy - Jędrzeja i Moniki Wittchenów należy blisko 76 proc. akcji spółki. Pozostały akcjonariat jest rozproszony.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(19)
WYRÓŻNIONE
No cóż
6 lat temu
Kara za Lidla
=============
6 lat temu
Mozna zepsuc kazda marke wystarczy ja udostepnic do sprzedazy dla mas i po renomie.
gość
6 lat temu
Po prostu marka, która twierdzi, że jest luksusowa nie powinna być w Lidlu. Nie zapłacę 900 zł. za torebkę, którą można kupić w Lidlu.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (19)
Bambo
6 lat temu
Niska jakosc nici - portfel rozlecial sie po pol roku uzywania. Wiecej nie kupie bo szkoda kasy !
luc
6 lat temu
Nażarli się Lidlem ???? A takie wzrosty były . Która szanująca się dama będzie nosić torebkę z Lidla !! No ,może ta co jest ich twarzą ?? Albo Kasia Tusk ??
madzi
6 lat temu
Wzory dla starszej pani to co się dziwić. Brzydota az boli
Ria
6 lat temu
brzydkie te torebki że strach . Za darmo bym nie chciała chyba że dla babci.
art
6 lat temu
jak się sprzedaje po niskich cenach towar uważany za luksusowy w dyskoncie to co się dziwić .Bogata osoba nie kupi tej torebki bo będzie kojarzona nie z luksusem ale z dyskontem dla mniej zamożnej części społeczeństwa .