- U dało nam się zminimalizować wpływ ataku na funkcjonowanie usług, które obecnie są w pełni dostępne. Żadne dane naszych klientów nie są w jakikolwiek sposób zagrożone – zapewniła firma.
Największy atak w historii firmy
W poniedziałek 24 września serwery home.pl przestały działać. Spowodowało to wiele utrudnień w polskim internecie. Problemy z logowaniem mieli między innymi użytkownicy aplikacji SkyCash, która umożliwia zakup biletów komunikacji miejskiej.
Firma zapewniła, że żadne dane klientów nie zostały ujawnione, a „sam atak skierowany był na blokowanie infrastruktury sieciowej".
Przedstawiciele home.pl złożyli w tej sprawie zawiadomienie do szczecińskiej policji. Materiały trafiły też do prokuratury.
Za atakami tej skali nie stoi 2-3 dowcipnych licealistów - mówił w rozmowie z rmd.24 minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Tego typu ataki wymagają dosyć dużej infrastruktury i dosyć dużych nakładów. One nie są przypadkowe.