Zamiast ckliwych historii chorujący pokazany jako superbohater dosłownie walczący z rakiem - za kampanię "Walka z rakiem" fundacja Alivia oraz agencja Saatchi&Saatchi dostali złote Effie. - Pod jej wpływem jeden z darczyńców przekazał nam rekordową kwotę pół miliona złotych - mówi Agata Polińska z Alivii. Twórcy kreacji przyznają, że początkowo ich spotu nie chciały publikować telewizje.
Pomysł na kampanię był prosty - zaktywizować osoby, które dotąd pieniędzy na organizacje pożytku publicznego nie przekazywały. Aby to zrobić trzeba było zwrócić się do osób młodych i przemówić ich językiem. To dlatego Saatchi&Saatchi zdecydowali się na spot w formie trailera gry komputerowej.
- To jest kampania, która miała pokazać chorych w innym świetle i przełamać stereotyp. My przyszliśmy z zadaniem do agencji, że nie chcemy wzbudzać współczucia, ale raczej solidarność - mówi Agata Polińska z Alivii. Dodaje, że dzięki niej fundacja zebrała rekordową kwotę od darczyńców, a jeden z nich przekazał jednorazowo aż pół miliona złotych.
Jak przyznają twórcy, animowany spot stworzony przez Platige Image okazał się zbyt brutalny dla telewizji. Te odmówiły jego puszczania. Ostatecznie więc kampania wystartowała w internecie i dopiero po niesamowitym jej przyjęciu trafiła do telewizji śniadaniowych i mediów.
Patrycja Bruź-Soniewicka dodaje, że akcja zaczęła żyć też swoim życiem, bo jej odbiorcy tak mocno uwierzyli w trailer gry komputerowej, że ostatecznie zdecydowano się ją stworzyć.