Obecnie udział Asdy w rynku wynosi 16,2 proc., co jest najniższą wartością od 9 lat. Dodatkowo w okresie dwunastu tygodni zakończonym 6 grudnia sprzedaż w sklepach Asda spadła o 3,4 proc.
Jak wynika z analizy Kantar Worldpanel, spadek sprzedaży we wspomnianym okresie stał się również udziałem dwóch innych sieci zaliczanych do "wielkiej czwórki" brytyjskich hipermarketów - Tesco (o 3,4 proc.) i Morrisons (o 2 proc.). Wzrost sprzedaży odnotowały jedynie sklepy Sainsbury's, ale zaledwie o 1,2 proc.
Na tym tle imponująco prezentują się wyniki niemieckich dyskontów Aldi i Lidl, których pozycja na Wyspach Brytyjskich jest coraz mocniejsza. W okresie dwunastu tygodni zakończonym 6 grudnia sprzedaż w sklepach Aldi wzrosła o 15,4 proc., a w sklepach Lidl o 17,9 proc. Łączny udział obu tych sieci w brytyjskim rynku spożywczym wciąż wynosi 10 proc.