Wygląda na to, że coraz mniej ubrań kupujemy w sposób tradycyjny. Firma odzieżowa LPP, zarządzająca markami Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay chce rozwijać sieć sklepów internetowych. W 2018 r e-sklepy mają być dostępne na 16 rynkach. W tym celu firma otworzyła 2 nowe centra dystrybucyjne.
Jeśli denerwował cię zbyt długi czas dostawy na sweterek Reserved czy Mohito, ta wiadomość powinna cię ucieszyć. LPP, właściciel pięciu popularnych, niedrogich marek będzie rozwijało swój dział e-commerce.
Praca pod Łodzią
Firma chce znacząco skrócić czas realizacji zamówień. Dlatego otwiera Centra Dystrybucyjne w Strykowie i Moskwie. Nowe Centrum Dystrybucyjne dedykowane LPP jest zlokalizowane w SEGRO Logistics Park Stryków pod Łodzią. Dysponuje powierzchnią 30 tysięcy metrów kwadratowych z możliwością podwojenia tej powierzchni do łącznej 60 tys. m2 w ciągu najbliższych 3 lat. Jego uruchomienie pozwoli, w trakcie pierwszego roku działania, na stworzenie 500 nowych miejsc pracy. W magazynie będą realizowane wysyłki zarówno na teren Polski, jak i poza jej granice.
- Ze względu na dogodną lokalizację w Centralnej Polsce, na przecięciu głównych autostrad, znacząco skróci się czas realizacji zamówień internetowych - deklaruje Jacek Kujawa, wiceprezes LPP odpowiedzialny m.in. za logistykę i działania e-commerce w tej spółce.
Za obsługę logistyczną Centrum będzie odpowiadało Arvato SCM Solutions w Polsce, które zajmie się między innymi: magazynowaniem, kompletacją i pakowaniem, wysyłką kurierską, obsługą zwrotów i reklamacji oraz usługami specjalistycznymi.
Ekspansja na wschód
LPP uruchomiło także nowe Centrum Dystrybucyjne w Rosji. Placówka, o powierzchni 7 tysięcy metrów kwadratowych, będzie odpowiedzialna za obsługę zamówień z obszaru sprzedaży internetowej w Europie Wschodniej. Plany LPP na kolejne lata zakładają wybudowanie od dwóch do czterech nowych Centrów w zagranicznych lokalizacjach. Pierwszym z nich ma być magazyn w Anglii, który będzie odpowiedzialny za dystrybucję produktów w Wielkiej Brytanii. Kolejny ma powstać w Europie Południowej, wśród rozpatrywanych lokalizacji są między innymi Węgry i Rumunia, jednak ostateczna decyzja inwestycyjna nie została jeszcze podjęta.
Śmiałe plany firmy odzieżówki
LPP ma optymistyczne podejście co do rozwoju działu e-commerce. Firma planuje uruchomienie kolejnych placówek tego typu, ponieważ zakłada wzrost w obszarze sprzedaży internetowej o 100 proc. zarówno w 2017 roku, jak również w roku 2018, kiedy sklepy internetowe mają być dostępne łącznie na 16 rynkach.
- Przychody ze sprzedaży internetowej od stycznia do października br. wyniosły prawie ćwierć miliarda złotych i były ponad dwukrotnie wyższe licząc rok do roku. Zależy nam na tym, żeby klienci otrzymywali zamówione ubrania jak najszybciej, dlatego zdecydowaliśmy się na dynamiczny rozwój sieci Centrów Dystrybucyjnych w kolejnych latach – mówi Jacek Kujawa.
Firma LPP posiada 46 sklepów w 10 krajach.