Discovery Polska wykonało opcję zakupu od Agory 51,06 proc. udziałów w spółce Green Content, nadawcy debiutującego w ubiegłym roku na ósmym multipleksie cyfowym kanału telewizyjnego Metro TV. Za swój pakiet Agora dostała 19 mln zł.
Agora podała, że zarobiła na tej transakcji. Szacowany wpływ na wynik netto grupy kapitałowej wyniesie około 11,4 mln zł. Giełda nie zareagowała jednak pozytywnie na tę wiadomość. Akcje Agory spadały o 3 proc. w piątkowe południe.
Discovery Polska zostało dzięki transakcji jedynym właścicielem udziałów w spółce Green Content Sp z o.o.
Kanał Metro nadawany jest od 2 grudnia ub.r. na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Zgodnie z badaniami Nielsen Audience Measurement w lipcu stacja doszła do 0,3 proc. udziału w oglądalności (grupa widzów pow. 4 lat). Podobny poziom miały pozostałe kanały na nowym multipleksie, czyli telewizja WP, Zoom TV i Nowa TV.
O tym, że Discovery Polska zamierza wykonać opcję zakupuudziałów w Green Content od Agory, informowano 21 sierpnia. Jeszcze w ubiegłym roku Discovery przejęło 21,5 proc. udziałów za cenę 4 mln zł, by potem dofinansować spółkę kwotą 10 mln zł, poprzez przejęcie nowych udziałów. W rezultacie Discovery miało łącznie 48,94 proc. głosów na zgromadzeniu wspólników Green Content.
Zgodnie z umową, o której poinformował portal wirtualnemedia.pl,koncern miał czas do końca tego roku, by zdecydować się na wykup pozostałych udziałów nadawcy Metra.