Największy kontenerowiec świata przybył w środę do Polski. OOCL Hong Kong może zabrać na pokład 21 tys. 413 kontenerów. Jak wygląda rozładunek? Niczym łatwa i lekka praca. A przecież każdy z tych kontenerów może ważyć nawet 60 ton. Zobaczcie sami.
Trzeba przyznać, że rozładunek wygląda imponująco. Niemal jak w zegarku po kolei są zdejmowane ze statku kontenery i przy pomocy specjalnych dźwigów trafiają na ciężarówki.
Przybicie OOCL Hong Kong do polskiego portu to ogromne wydarzenie dla naszego kraju. Dzięki tej wizycie gdański port stał się - jak ocenił prezes zarządu DCT Gdańsk Cameron Thorpe - "bramą do krajów Europy Środkowo-Wschodniej".
To niejedyna wizyta OOCL Hong Kong w Gdańsku. Kontenerowiec ma regularnie zaglądać do Polski. Będzie kursował na trasach z Azji do Europy.
- Terminal kontenerowy DCT jest jedynym terminalem nad Bałtykiem mogącym obsługiwać tak duże jednostki kontenerowe - powiedział podczas uroczystości z okazji zawinięcia do portu w Gdańsku największego obecnie statku kontenerowego na świecie prezes zarządu DCT Gdańsk Cameron Thorpe. Zwrócił uwagę, że "wielkość statku wskazuje na rozmiar i skalę światowej wymiany handlowej oraz jak ważne jest dla każdego kraju, aby w tym handlu uczestniczyć".