Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|

Lotos bierze pieniądze z Unii. Paliwa wodorowe od 2021 roku

6
Podziel się:

Instalacje do oczyszczania i dystrybucji wodoru oraz dwa punkty tankowania tego paliwa w Gdańsku i Warszawie - taki projekt Grupy Lotos wsparty został w ramach unijnego projektu. Inwestycja będzie oddana do użytku w 2021 roku.

Prezes Lotosu Mateusz Bonca
Prezes Lotosu Mateusz Bonca (Wojciech Strozyk/REPORTER)

Instalacje do oczyszczania i dystrybucji wodoru oraz dwa punkty tankowania tego paliwa w Gdańsku i Warszawie - taki projekt Grupy Lotos wsparty został w ramach unijnego projektu. Inwestycja będzie oddana do użytku w 2021 roku.

Zgłoszony przez Lotos projekt „Pure H2” znalazł się na liście zatwierdzonych pod koniec września przez państwa członkowskie UE projektów wspartych w ramach instrumentu „Łącząc Europę” (ang. Connecting Europe Facility - CEF). Inwestycja o wartości niemal 10 mln euro ma być oddana do użytku w 2021 roku. Unia dołoży prawie 2 mln euro, a więc ok. 20 proc. budżetu.

Celem projektu jest uruchomienie sprzedaży wodoru o bardzo wysokiej czystości (99,999 proc.), który mógłby być wykorzystywany przede wszystkim przez środki transportu miejskiego. Wodór umożliwia daleki zasięg pojazdu (450 km) bez konieczności dodatkowego ładowania oraz ogranicza koszty inwestowania w dodatkową infrastrukturę sieci elektroenergetycznych - podał Lotos, zestawiając w ten sposób projekt z programem elektromobilności.

Inwestycja zakłada wybudowanie na terenie rafinerii w Gdańsku instalacji do oczyszczania wodoru oraz stacji sprzedaży i dystrybucji tego paliwa w bezpośrednim sąsiedztwie zakładu Grupy LOTOS, a także dwóch punktów tankowania pojazdów w Gdańsku i Warszawie.

Wizja projektowa stacji ładowania wodoru dla pojazdów i trajlerów

Zobacz też: Obajtek: Rezygnacja z fuzji z Lotosem zaszkodzi gospodarce

Spółka zawarła już listy intencyjne z Gminą Miasta Gdynia oraz gminą Wejherowo na wykorzystanie paliwa. Oba dokumenty zakładają realizację dostaw wodoru do napędu autobusów z ogniwami paliwowymi.

Gdańska rafineria Grupy LOTOS produkuje obecnie około 13 ton wodoru na godzinę, a po zakończeniu budowy Projektu EFRA będzie to ponad 16,5 ton. Przeciętny pojazd osobowy zużywa 1 kg wodoru na 100 km. Autobus wodorowy zużywa w ciągu roku taką ilość wodoru, jaką instalacje Grupy Lotos produkują w ciągu godziny.

Oczyszczony wodór może być wykorzystywany nie tylko w transporcie drogowym, ale także przemyśle informatycznym, medycynie, czy przemyśle spożywczym. Do tej pory tak czysty wodór musi być importowany, dlatego jego powszechne użycie jest dość ograniczone.

Lotos czerpie z programów unijnych pełną garścią

Od 2017 roku Lotos uczestniczył już w czterech dużych projektach finansowanych w ramach instrumentu „Łącząc Europę”. Razem ze spółką Gaz-System opracowuje studium wykonalności projektu budowy w Gdańsku terminalu LNG małej skali i budowy innowacyjnych bunkierek LNG. Przewidywany czas realizacji to 36 miesięcy. Ponad 1 mln euro, czyli 60 proc. budżetu, zostanie sfinansowane z funduszy unijnych.

Kolejna wsparta w ramach CEF inicjatywa to LEM (czyli Lotos Electro Mobility) zakładająca pilotażowe wdrożenie elektromobilności wzdłuż dróg sieci bazowej TEN-T. Lotos Paliwa finalizuje właśnie budowę dwunastu punktów ładowania aut elektrycznych wzdłuż autostrad A1 i A2, pomiędzy Gdynią i Gdańskiem a Warszawą, w obu kierunkach. Ponad 400 tys. euro, a więc ok. 40 proc. budżetu, pochodzić będzie ze środków UE.

W dalszych planach Lotos zakłada wyposażenie w punkty ładowania pojazdów elektrycznych łącznie pięćdziesiąt stacji, zlokalizowanych przy drogach tranzytowych. Około jednej trzeciej z nich to Miejsca Obsługi Podróżnych (tzw. MOPy) przy autostradach i drogach ekspresowych na kraju.

W nawiązaniu do coraz bardziej rygorystycznych wymogów środowiskowych w transporcie morskim, Lotos prowadzi również projekt, który pozwoli zwiększyć udział paliw niskoemisyjnych dzięki wykorzystaniu LNG jako paliwa żeglugowego. W kwietniu Lotos Asfalt oraz PGNiG Obrót Detaliczny podpisały umowę o wspólnej ofercie usługi bunkrowania statków paliwem LNG, pochodzącym z Terminala Gazowego w Świnoujściu.

Lotos chce dążyć do uzyskania pozycji lidera w obszarze paliw nowej generacji. Przedstawiciele Grupy Lotos podpisali we wrześniu dokumenty, inicjujące wspólną działalność badawczo-rozwojową z Politechniką Warszawską. Współpraca polegać będzie na przygotowaniu prototypów wybranych urządzeń z obszaru niskoemisyjnego transportu oraz magazynowania energii.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(6)
WYRÓŻNIONE
Polak
6 lat temu
UE bierze pieniądze od Polski pod postacią wykształconej siły roboczej która haruje na emerytury Niemców !!!
BMF
6 lat temu
Swietny pomysl Lotosu !!! Aby wyprodukowac wodor na przejechanie samochodem osobowym 100 km trzeba zuzyc energie zawarta w 100 litrach oleju napedowego .
😀
6 lat temu
Teraz zamiast na gaz, przerobisz na wodór 😀
NAJNOWSZE KOMENTARZE (6)
BMF
6 lat temu
Swietny pomysl Lotosu !!! Aby wyprodukowac wodor na przejechanie samochodem osobowym 100 km trzeba zuzyc energie zawarta w 100 litrach oleju napedowego .
T89
6 lat temu
Teraz zamiast LPG, będziemy przerabiać na wodór 😀
😀
6 lat temu
Teraz zamiast na gaz, przerobisz na wodór 😀
😀
6 lat temu
Teraz zamiast na gaz, przerobisz na wodór 😀
Polak
6 lat temu
UE bierze pieniądze od Polski pod postacią wykształconej siły roboczej która haruje na emerytury Niemców !!!