Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|

Kolejne pociągi Pesy pojechały do Niemiec. Od listopada wejdą do eksploatacji

10
Podziel się:

Pesa Bydgoszcz dostarczyła do tej pory 10 dwuczłonowych pojazdów Pesa Link w ramach kontraktu z przewoźnikiem Deutsche Bahn Regio, podała spółka.

Kolejne pociągi dla niemieckich kolei pojechały za naszą zachodnią granicę
Kolejne pociągi dla niemieckich kolei pojechały za naszą zachodnią granicę (Fixall/wikimedia (CC BY-SA 4.0))

W niedzielę kolejne dwa pojazdy Pesa Link opuściły bydgoską fabrykę i wyruszyły do Niemiec. Oznacza to, że w Sauerland jest już 10 dwuczłonowych Linków - podała Pesa.

Niemiecki przewoźnik DB Regio rozpoczął testy tych pojazdów z pasażerami na liniach w rejonie Dortmundu. Do końca października dostarczonych zostanie 20 dwuczłonowych pojazdów serii BR632, które od 1 listopada rozpoczną regularne przewozy w tym regionie.

Produkcja pozostałych pojazdów trwa, a ostatnie pociągi w wersji trójczłonowej (BR633) do rejonu Sauerland będą dostarczone do marca 2019 r. - poinformowała Pesa.

Zobacz także: Zobacz też: Polska kolej przyspiesza. Miliardy złotych do wydania

Pod koniec lipca spółka podała, że otrzymała od niemieckiego odpowiednika Urzędu Transportu Kolejowego homologację dla spalinowego pojazdu Link w wersji trójczłonowej. Oznaczało to, że obydwa typy pojazdu Link produkowane przez Pesa Bydgoszcz dla Deutsche Bahn, dwuczłonowy (który uzyskał homologację wcześniej) i trójczłonowy zostały dopuszczone do ruchu na terenie Niemiec.

Pesa Bydgoszcz to polski producent niemal wszystkich rodzajów pojazdów szynowych - pociągów elektrycznych i spalinowych, lokomotyw oraz tramwajów; zajmuje się także modernizacjami, naprawami i przeglądami taboru. Jej pojazdy są eksploatowane w Polsce, Włoszech, Niemczech, Rosji, Czechach, na Węgrzech, Ukrainie, Litwie, Białorusi i w Kazachstanie. Firma zatrudnia ok. 4 tys. pracowników.

W lipcu Pesa została przejęta przez Polski Fundusz Rozwoju. Była to forma ratunku dla borykającej się z problemami finansowymi spółki, wynikających m.in. z nadmiaru zamówień, których realizacji się podjęła.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(10)
WYRÓŻNIONE
TomKs1
6 lat temu
Pesa nie Pesa, mniejsza z tym. Ciekawe w tym artykule jest co innego: Polska i Niemcy są członkami Unii Europejskiej. Polska od lat kilkunastu, Niemcy jeszcze dłużej. Dlaczego w takim razie pociąg homologowany, dopuszczony do ruchu i posiadający atesty, dopuszczenia i zaświadczenia polskie musi jeszcze raz przejść certyfikację - tym razem niemiecką? Na drzewo z takim "wspólnym" rynkiem.
Bleee
6 lat temu
Cieszy mnie to niesłychanie. Natomiast pociąg Lublin=Radom-Tomaszów Mazowiecki - Łódź Fabryczna się "nie opłaci". Ten smród został nam po sqrvsynach z Unii Wolności.
Zenon
6 lat temu
jak to zydom nie udało sie zniszczyć tego zakładu ,
NAJNOWSZE KOMENTARZE (10)
phi
6 lat temu
A POkemony z zegarmistrzem za łapówy wzieli pendolino 4 razy drozsze i 8 razy bardziej awaryjne. Ale za to zegareczki były
Asa
6 lat temu
Za po spółka pewnie zostałaby sprzedana.
TomKs1
6 lat temu
Pesa nie Pesa, mniejsza z tym. Ciekawe w tym artykule jest co innego: Polska i Niemcy są członkami Unii Europejskiej. Polska od lat kilkunastu, Niemcy jeszcze dłużej. Dlaczego w takim razie pociąg homologowany, dopuszczony do ruchu i posiadający atesty, dopuszczenia i zaświadczenia polskie musi jeszcze raz przejść certyfikację - tym razem niemiecką? Na drzewo z takim "wspólnym" rynkiem.
Bleee
6 lat temu
Cieszy mnie to niesłychanie. Natomiast pociąg Lublin=Radom-Tomaszów Mazowiecki - Łódź Fabryczna się "nie opłaci". Ten smród został nam po sqrvsynach z Unii Wolności.
wissen-alles
6 lat temu
PO wyjezdza do Heimatu?