Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|

Południowa Obwodnica Warszawy. Będzie kolejny odcinek

19
Podziel się:

Południowa Obwodnica Warszawy w końcu zyska ostatni odcinek. Chodzi o fragment drogi ekspresowej S2 o długości ponad 18 km od węzła "Puławska" do węzła "Lubelska", który ma kosztować około 4,6 mld zł. Pierwszy etap prac obejmie między innymi budowę tunelu pod warszawskim Ursynowem.

Południowa Obwodnica Warszawy. Będzie kolejny odcinek
(LUKASZ SZCZEPANSKI/REPORTER)

Projekt i budowa drogi ekspresowej S2, czyli Południowej Obwodnicy Warszawy (POW), na odcinku od węzła "Puławska" do węzła "Lubelska" podzielony jest na trzy etapy. Każdy z etapów będzie realizowany przez innego wykonawcę. Pierwszy z nich - który wykona firma Astaldi - obejmuje prace na odcinku o długości ok. 4,6 km, od węzła "Puławska" do węzła "Przyczółkowa". Za drugi odpowiada firma Gulermak i obejmuje on odcinek o długości ok. 6,5 km, od węzła "Przyczółkowa" do węzła "Wał Miedzeszyński". Ostatnim etapem jest budowa od węzła "Wał Międzeszyński" do węzła "Lubelska" - odcinek ten ma długość ok. 7,5 km, a wybuduje go Warbud.

- Jest to bardzo trudna inwestycja. Myślę, że w drugiej połowie roku zaczną się już roboty na całym odcinku - stwierdziła rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska.

Rzecznik prasowy Astaldi Mateusz Witczyński powiedział, że jego firma rozpoczyna pracę prawie siedem miesięcy przed planowanym i umownym terminem. Wyjaśnił, że zaczną się one od przygotowania organizacji ruchu, która będzie obowiązywać na skrzyżowaniu ulic Płaskowickiej i Komisji Edukacji Narodowej przez większość czasu budowy.

Przez pierwszy miesiąc planowane są prace, które pozwolą na likwidację ronda (docelowo powstanie skrzyżowanie bez skrętu w lewo) oraz na przełożenie ruchu na jezdnię, która zostanie wybudowana wzdłuż znajdującego się przy skrzyżowaniu targowiska. Witczyński tłumaczył, że ma to umożliwić "uwolnienie" terenu pod prace przygotowujące tunel metra, tak, aby można było wykonać część obwodnicy bez zawieszania kursowania podziemnej kolejki (S2 będzie przebiegać pod metrem). Zaplanowano też objazdy. Witczyński wyjaśnił, że wdrażane przez miesiąc zmiany będą obowiązywać przez 1,5 roku prowadzonych prac.

Burmistrz Ursynowa Robert Kempa przyznał, że sam również będzie "ofiarą" utrudnień, które powstaną z powodu budowy. Jednak, jak dodał, "żeby zrobić omlet, trzeba stłuc jajko". - Zdajemy sobie sprawę, że te utrudnienia będą. Miejmy nadzieję, że jako mieszkańcy Ursynowa przeżyjemy i będziemy się cieszyć z finalnego efektu prac - zaznaczył.

Zaplanowany odcinek S2 będzie miał długość 18,5 km i 2 jezdnie po 3 pasy ruchu. W ramach budowy powstanie tunel pod Ursynowem, most przez Wisłę i estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Na odcinku będą między innymi węzły "Ursynów Zachodni", "Ursynów Wschodni" i "Przyczółkowa". Powstaną także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Jak wskazuje GDDKiA, po wybudowaniu tego odcinka S2 nastąpi m.in. przejęcie części ruchu z istniejących dróg krajowych i wojewódzkich, usprawnione zostanie funkcjonowanie transportu dla Warszawy i okolic oraz ograniczony zostanie ruch tranzytowy w mieście. GDDKiA ocenia, że zmiany wpłyną na skrócenie czasu podroży, oszczędności na paliwie, zapewnienie komfortu jazdy, czy zmniejszenie ryzyka wypadków, a także ograniczenie emisji spalin i hałasu w stosunku do obecnie eksploatowanych dróg.

Celem inwestycji - jak przekonuje GDDKiA - jest m.in. stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podroży oraz rozwój infrastruktury drogowej obszaru metropolitarnego.

Projekt realizowany jest w systemie "projektuj i buduj". Planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to III kwartał 2020 roku.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(19)
WYRÓŻNIONE
TRP
8 lat temu
Nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym będą wiadukty . Nad Rospudą w Augustowie nawet wybudowane musiały być zlikwidowane. Taka jest logika inwestowania w Polsce. Buduje się autostradę w środku stolicy zamiast wybudować kolejny most w okolicach Wilanowa a tańszą autostradę wybudować w rejonie Piaseczna i Otwocka. Chore pomysły poprzedniej władzy zakładające budowę autostrad jak najdrożej święcą tryumfy.
lola
8 lat temu
trudna inwestycja?? chyba tylko dla Polaków, autostrada na płaskim terenie, tylko po co utrudniać sobie życie, tunel pod Ursynowem? nie można było puścić przez las Kabacki
Warszawiak
8 lat temu
Tunel po Ursynowem to marnowanie pieniędzy.. są ważniejsze cele Droga powinna być na powierzchni zgodnie z planem z lat 70 tych
NAJNOWSZE KOMENTARZE (19)
Le
7 lat temu
Rusza?, a nawet grunty nie wykupione?
stanlejko
8 lat temu
4,6 mld złotych za odcinek 18km drogi niby szybkiego ruchu? Ależ tu jest pole do nadużyć. Ale GDDKiA wydaje nie swoje pieniądze ,i szantażuje podwykonawców.Jeżeli zostało nam do wybudowania ok.3000 km. dróg szybkiego ruchu, przeliczając to jest prawdziwe eldorado.
fred
8 lat temu
Za pieniadze z problemowego tunelu mozna wybudowac dodatkowy most.
asat
8 lat temu
Kazdy tunel to problem,obwodnica za Warszawa ma obodzic miasto.
ala
8 lat temu
Tak jak ktos wczesniej napisal potrzebny jest most a obwodnice wybudowac pod Otwockiem.