Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na
oprac. Izabela Trzaska
|

Problemy z jakością żywności. Polska weźmie aktywny udział w tworzeniu nowego prawa

200
Podziel się:

Firmy spożywcze sprzedają różnej jakości produkty do krajów Europy wschodniej i zachodniej. W środę larum podniósł kolejny kraj. Tym razem Rumunia. - Gdy Komisja Europejska przedstawi założenia nowych aktów prawnych dotyczących jakości żywności, Polska będzie aktywnie uczestniczyć w procesie legislacyjnym - powiedział minister rolnictwa Krzysztof Jurgiel.

Problemy z jakością żywności. Polska weźmie aktywny udział w tworzeniu nowego prawa
(Andrzej Iwanczuk/REPORTER)

Minister odniósł się do czwartkowej wypowiedzi szefa Komisji Europejskiej Jeana-Clauda Junckera, który nie wykluczył wprowadzenia nowego unijnego prawa o jakości żywności. Chodzi o to, że oferowanie w niektórych krajach artykuły spożywcze są gorszej jakości niż ich odpowiedniki sprzedawane w takich samych opakowaniach w innych państwach. Konferencja na ten temat odbyła się w czwartek w Brukseli.

Minister wyjaśnił, że "polskie służby kontrolne nie były adresatem skarg obywateli czy organizacji zrzeszających konsumentów bądź przedsiębiorców, dodatkowo nie otrzymywały żadnych formalnych wniosków w obszarze "podwójnej jakości" od organów kontroli z innych państw członkowskich".

Poinformował, że dotychczas wpłynął jeden wniosek konsumencki w sprawie różnic w składzie herbatników tej samej firmy sprzedawanych w Niemczech i w Polsce pod tą samą nazwą.

Zobacz także: Oto, co składa się na cenę paliwa, którą widzimy na dystrybutorze

Resort rolnictwa przypomniał, że kwestie podwójnej jakości produktów spożywczych na rynku UE były tematem spotkania ministrów rolnictwa państw Grupy Wyszehradzkiej w marcu tego roku w Warszawie. Problem ten był wcześniej wielokrotnie podnoszony przez Czechy i Słowację, zarówno w ramach Grupy Wyszehradzkiej, jak i na forum Rady UE ds. Rolnictwa i Rybołówstwa.

Kolejne spotkanie na temat podwójnej jakości produktów spożywczych odbyło się 30 maja br. w Bratysławie z inicjatywy ministerstwa rolnictwa Słowacji.

"Polska popiera wszelkie działania zmierzające do eliminowania nieuczciwych praktyk rynkowych i ochrony interesu konsumentów. Biorąc pod uwagę sygnały zgłaszane przez Słowację, Węgry czy Czechy, odnoszące się do różnic w składzie produktów oferowanych pod tą samą marką w takich samych opakowaniach, należy rozważyć konieczność podjęcia działań związanych z analizą tej sytuacji i wpływem na wybory dokonywane przez konsumentów oraz z potrzebą dokonywania zmian w zakresie prawa" - zaznaczył resort rolnictwa.

Rumunia ma dość

Rumunia wezwała w środę władze Unii Europejskiej do przeciwdziałania podwójnym standardom, jakie stosują firmy spożywcze sprzedające różnej jakości produkty pod tą samą marką w krajach zachodniej i wschodniej Europy. Rumunia nie jest pierwszym krajem, który powiedział "dość". W tej grupie są już Polska, Czechy czy Słowacja.

Rumuński minister rolnictwa Petre Daea powołał się na badania, z których wynika, że 9 z 29 przebadanych produktów tej samej marki było innych w Belgii, Holandii czy Niemczech niż w Rumunii.

Minister wskazał na inną wartość kaloryczną ryby w puszce, pasztetu z wątróbek czy wyrobów z wieprzowiny. Co prawda żaden z dziewięciu produktów nie był szkodliwy dla zdrowia, niemniej autorzy badania skrytykowali "brak spójności między markami w zachodniej i wschodniej Europie".

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(200)
WYRÓŻNIONE
mer
8 lat temu
Tak właśnie zachodnie kraje UE traktują Polskę. Najpierw zniszczyli polskich producentów a teraz musimy kupować od nich syf. Sprzedają nam śmieci (żywność i artykuły AGD) a jednocześnie chcą rządzić naszym krajem,żeby mieć tanią siłę roboczą i rynek zbytu na swoje tanie produkty. Dlaczego Niemcy i inne kraje UE nie poniosą konsekwencji za swoje działania??????????!!!!!!!!
and
8 lat temu
Zachód traktuje nas jak 3 świat często za większe pieniądze niż u siebie odkąd światowe koncerny dorwały się do Wedla, Żywca, Łowicza nastały czasy chłamu, chemii, syfu i zmniejszania opakowań za tą samą cenę co wcześniej. Podobnie jest z chemią proszki na zachodzie a w Polsce z tą samą nazwą różnią się bardzo jakością oczywiście na naszą niekorzyść czas najwyższy dać im pstryczka w nos dość już na nas zarobili by nas dalej ładować w balona.
bolaren
8 lat temu
W latach 90 poruszany był podobny problem z jakością produktów chemii domowej, w tym proszków do prania. Artykuł nosił tytuł "Wschodnia jakość Henkla". Przedstawicielka firmy Henkel tłumaczyła, że na rynek polski robi się gorsze proszki do prania bo mamy gorsze pralki niż Niemcy. Minęło ponad 20 lat i problem pozostaje.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (200)
smutne
8 lat temu
najwyższa pora bo do polski trafia najdroższa najgorsza żywność, od 20 lat widzę jakie śmieci świat nam sprzedaje bo tam nikt już tego nie kupi, mało tego tak jest we wszystkich dziedzinach codziennego życia, traktują nas jak hindusów, którzy żyją w takiej biedzie, że wszystko, co ładnie i czysto opakowane i nie pochodzi z ogromnego wysypiska w MOMBAJU, jest świetne a to wielka bujda, to widać w każdej dziedzinie, każdy kraj UNI chce nam wepchnąć swoje śmieci ale nie tylko oni, tak też robią amerykanie, chińczycy...zresztą chińczycy swoimi jednorazówkami zalewają cały świat a zwłaszcza biedną AFRYKĘ....to widać, o dziwo, w rozmaitych reportażach z krajów afrykańskich
XYZ
8 lat temu
a podrabiane polskie sery nawet dobrych marek w Kauflandzie i innych marketach? Nie mówiąc juz o wedlinach - tyle polepszaczy zastepujacych mięso - poznaje sie po sztywnosci gdy gryziesz. Nie kupuje serów i wedlin w Kauflandzie i innych zacodnich supermarketach i innym to radzę.
Gość
8 lat temu
Takie działania jak Rumuni zasługują na pełne wsparcie. W mojej ocenie stosowanie tego rodzaju metod w handlu jest niegodziwością.
em231
8 lat temu
no prosze Rumunia madrzejsza od Polski
kika
8 lat temu
Prawda !! wszystkie produkty niemieckie na nasz rynek sa smakowo i częsciowo skladnikowo inne , czekolady są tam lepsze....czekolada do picia , ciastka proszki do prania!! a cena u nas jest wyższa niż w Niemczeh
...
Następna strona