Ewentualne połączenie tych firm spowodowałoby, że nowy podmiot stałby się po Volkswagenie największym producentem samochodów w Europie.
PSA rozważa "wiele strategicznych inicjatyw", które mają wzmocnić dotychczasową współpracę między nim a General Motors. Pozyskanie Opla jest jedną z nich - zaznaczył PSA.
Jak przypominają światowe agencje, PSA i GM są wspólnie zaangażowane w kilka projektów w Europie.
Agencja Associated Press zwraca uwagę, że od lat GM ponosi koszty w związku z Oplem, który jest główną marką amerykańskiego koncernu w Europie. W zeszłym roku odnotowano stratę w wysokości 257 mln dolarów.
W 2012 roku GM i PSA ogłosiły zawarcie partnerstwa. Porozumienie dotyczyło współpracy przemysłowej w Europie, na mocy której GM wszedł w posiadanie 7 proc. akcji PSA. Jednak w 2013 roku GM ogłosiło, że sprzedaje te udziały. Według przedstawicieli koncernów porozumienie nie przyniosło oczekiwanych korzyści.
Według anonimowego rozmówcy agencji Bloomberg, GM chciałby dostać za Opla kilka miliardów dolarów. Bloomberg przypomina, że w Europie do GM należy również brytyjska marka Vauxhall, która jest marką siostrzaną Opla.
W Polsce General Motors Manufacturing Poland (GMMP) zatrudnia ok. 4,1 tys. osób. W skład spółki wchodzą trzy zakłady: fabryka samochodów osobowych w Gliwicach, zakład produkcji silników w Tychach oraz zlokalizowane w Tychach Centrum Usług Wspólnych.
Ubiegły rok był dla GMMP rekordowy pod względem wielkości produkcji samochodów. Z linii produkcyjnych zjechało ok. 201 tys. aut - najwięcej w 18-letniej historii zakładu. Wzrost produkcji to głównie efekt dużego popytu na wytwarzany w Gliwicach model Astra piątej generacji, który był również w 2016 r. głównym motorem wzrostu sprzedaży Opla w Europie.