Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na
Jacek Gratkiewicz
Jacek Gratkiewicz
|

Ratingowe tsunami? Ten topór musiał spaść

0
Podziel się:

Prof. Witold Orłowski komentuje obniżenie oceny gospodarek strefy euro.

Ratingowe tsunami? Ten topór musiał spaść

Money.pl: Panie profesorze, po _ ratingowym tsunami _ szoku chyba nie ma? Spodziewano się takiego ruchu od dawna.

*Witold Orłowski, ekonomista: *Oczywiście szoku nie ma, bo właściwie nie stało się nic niespodziewanego.Lista krajów, którym obniżono i zostawiono ratingi również nie budzi wielkich emocji. Oczywiście, każdy z krajów poszkodowanych wolałby nie znaleźć się na tej liście, ale nie zmienia to faktu, że zaskoczenia nie ma. To jest topór, który spadł, bo wisiał nad tymi krajami.

Co to oznacza?

W sensie finansowym, tak naprawdę nic. Przecież rating AAA, który miała Francja a rating AA+ to jest tak, jak różnica w szkolnej ocenie między _ piątką _ a _ piątką minus _. To nadal jest dobra ocena, nikt nie podważa, że Francja jest ciągle wypłacalna. Zresztą Stany Zjednoczone też miały obniżony rating przez S&P do AA+ i też żadnym bankructwem nie są zagrożone.

To Francja, ale Włosi mają już rating gorszy od Polski. Obniżono im rating do poziomu BBB+.

Włosi to jedna z potęg gospodarczych świata, w związku z tym jest to już rzecz bardzo poważna. Jednak kwestią najważniejszą jest chyba pewna symbolika tego wszystkiego, co się stało w piątek wieczorem.

Francja przez dziesięciolecia walczyła o to, żeby utrzymać swój status polityczny, gospodarczy i finansowy równy statusowi Niemiec. Na tym opierała się pewna równowaga sił w Unii Europejskiej. Jest to więc dla Francji ogromny policzek, ale nie samo obniżenie a to, że Niemcy mają rating pozostawiony na poziomie AAA.

To jest rzecz, która będzie miała konsekwencje polityczne, pewnie nie na miarę wagi finansowo-ekonomicznej tego minimalnego obniżenia Francji. Dla nich najgorsze jest to, że S&P uznało, iż Francja nie jest wcale równorzędnym partnerem gospodarczym Niemiec.

To oznacza wzmocnienie Niemiec?

Wewnątrz strefy euro to musi oznaczać wzmocnienie pozycji i głosu Niemiec. Angela Merkel ma jasną koncepcję tego, jak problem kryzysu ma być załatwiony, czyli oszczędności u wszystkich. Francja z kolei chciała brać pod uwagę interesy tych słabszych krajów. W tej chwili głos Niemiec staje się więc jeszcze mocniejszy.

Polskiego ratingu na razie nikt nie rusza, w jakiej my jesteśmy sytuacji?

My mamy rating klasy A. Choć jest to klasa najwyższa, to my mamy ten najniższy z możliwych ratingów tej klasy. Mamy taką dobrą _ czwórkę _, naszych marzeniem byłoby się przesunąć na _ czwórkę plus _, którą w naszym regionie mają tylko Czesi.

Agencje ratingowe mają oficjalny sposób informowania, że rozważają podniesienie ratingu, to jest tak zwany _ outlook _, czyli informacja, w którą stronę i pod jakim kontem są analizowane dane poprawy ratingu czy obniżenia. _ Outlook pozytywny _ oznacza, że agencje rozważają podwyższenie ratingu, my takiego _ outlooku _ nie mamy.

Mamy jedynie komentarz ze strony jednej z agencji, że jeśli Polska rzeczywiście wprowadzi zapowiedziane w expose Donalda Tuska reformy, to wówczas może być rozważone podniesienie ratingu. Ale do tego daleka droga.

Czytaj w Money.pl
Wkrótce powie Francuzom o ważnych decyzjach _ Nie należy nadmiernie dramatyzować z powodu obniżenia ratingu Francji _ - uważa prezydent Nicolas Sarkozy.
Śmiertelny cios dla strefy euro? Nie, jeszcze izba chorych Po decyzji S&P Niemcom grożą dodatkowe obciążenia w ramach programów ratunkowych.
Prasa w USA: Oszczędzanie nie sprawdza się Według New York Times, wczorajsza decyzja S&P powinna przypomnieć liderom europejskim, że strategia polegająca na oszczędnościach nie sprawdza się.
kryzys
wiadomości
wywiad
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)