9 listopada T-Mobile rusza ze świąteczną kampanią. Operator chce skupić się na domowych usługach, w tym rodzinnej telefonii komórkowej. W piątek ruszy kampania w telewizji, prasie, radiu i internecie. Spółka chce przyciągnąć nowych klientów.
A to udało się dobrze w III kwartale 2018 r. Na koniec tego okresu T-Mobile Polska obsługiwał 10 milionów 690 tys. kart SIM, w tym ponad 7,1 mln klientów z umowami oraz ponad 3,5 mln z segmentu prepaid, czyli kart przedpłaconych.
Operator przedstawił najnowsze propozycje przygotowane z myślą o prezentach pod choinkę dla każdego, jak T-Mobile – Bez Limitu wraz z Samsungiem Galaxy S8 w już za 1 zł (w Abonamencie w wysokości 130 zł) lub z całkowitą nowością w portfolio operatora, czyli Samsungiem Galaxy A7 z potrójnym aparatem, również za 1 zł (w ofercie za 100 zł miesięcznie).
Także dla użytkowników systemu MIX przygotowana została świąteczna propozycja. Najnowszy Samsung J4+ z 6-calowym ekranem Infinity HD+, funkcją „face unlock”, dźwiękiem Dolby Atmos jest dostępny już za 1 zł w propozycji MIX 40. Miesięczne zobowiązanie w wysokości 40 zł obejmuje nielimitowane połączenia w sieci, po 300 minut poza sieć i na numery stacjonarne, nielimitowane SMSy i MMSy oraz 4 GB danych. Umowa podpisywana jest na 36 doładowań.
Liczba klientów wzrosła o 84 tys. w ciągu kwartału. Co ważne dla spółki, T-Mobile nie tylko sprawniej pozyskuje nowych klientów, ale także skutecznie utrzymuje obecnych. Współczynnik odejść klientów kontraktowych (churn) spadł do poziomu 0,8% - najniższego od 2012 roku.
- Szczególnie cieszy nas stały spadek współczynnika odejść, który w segmencie klientów kontraktowych osiągnął poziom najniższy od drugiego kwartału 2012 r. To zasługa konsekwentnych inwestycji w jakość wszystkich punktów styku z klientem - powiedział Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska.
- W efekcie, nie tylko wzrosła liczba klientów, ale także średni przychód z klienta (ARPU). Oznacza to, że nasi klienci coraz chętniej wybierają wyższe plany taryfowe oraz korzystają z usług dodatkowych. Te czynniki przyczyniły się do poprawy naszego wyniku finansowego – dodał Maierhofer.
Lepszy kontakt
T-Mobile wprowadził szereg zmian w ostatnim czasie. Usprawniono działania call center, które pozwoliło na czterokrotne skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z konsultantem. Została też wdrożona nowa, bardziej zaawansowana aplikacja mobilna, służąca klientom do zarządzania usługami oraz rozwiązanie najczęstszych zgłoszeń dużo szybciej niż za pośrednictwem infolinii.
Jak przekonują przedstawiciele spółki, w ciągu ostatnich kwartałów badania satysfakcji klientów pokazały wyraźny wzrost zaufania oraz zadowolenia z obsługi, zwłaszcza w segmencie post-paid.
Przybyło też klientów przenoszących numer do tej sieci.
W trzecim kwartale T-Mobile wprowadził na rynek ofertę rodzinną. W segmencie prepaid rynek bardzo dobrze przyjął ofertę SuperNet Video, która w 3 miesiące zdobyła 80 tysięcy aktywnych użytkowników. Na rodzinnej ofercie T-Mobile skupi się również w rozpoczynającej się świątecznej kampanii reklamowej.
Segment MSP wybiera Magenta BIZNES
Jak informują przedstawiciele operatora, w sektorze małych i średnich firm z bardzo ciepłym przyjęciem spotkało się wprowadzenie planów Magenta BIZNES, dająca możliwość korzystania w ramach wszystkich kart SIM w firmie z jednej, nielimitowanej oferty internetowej oraz oferująca szereg unikalnych usług dodatkowych przydatnych w prowadzeniu biznesu, takich jak zdalne usługi serwisowe IT, pakiet Office365 lub księgowość online.
To wszystko złożyło się na stopniowy wzrost wskaźników finansowych
W omawianym okresie T-Mobile Polska zanotował wzrosty zarówno w warstwie przychodowej, jak i pod względem zysku EBITDA.
Czytaj także: Polski Spotify e-książek szuka pieniędzy u ludzi. "Banki nie potrafią finansować takich projektów"
Wypracowane przychody wyniosły 1,688 mld zł, a więc były wyższe od analogicznego okresu ubiegłego roku o 5,5 proc. Jednocześnie wynik EBITDA wzrósł do kwoty 418 mln zł o 11,5 proc.
- Jak wielokrotnie podkreślaliśmy, naszym priorytetem jest konsekwentna stabilizacja przychodów i wzrost wyniku EBITDA, który obecnie nie znajduje się już pod negatywnym wpływem regulacji roam-like-at-home. Cieszymy się, że wskaźniki finansowe zaczynają odzwierciedlać pozytywne działania, jakie podejmowaliśmy na przestrzeni ostatnich kwartałów – stwierdził Juraj Andras, Członek Zarządu ds. Finansowych T-Mobile Polska.
Cyfryzacja
Po zawarciu umowy z Orange, gwarantującej dostęp do sieci światłowodowej operatora dochodzącej do budynków wielorodzinnych, T-Mobile zawarł kolejny kontrakt, tym razem z operatorem kablowym Nexera. Nowa umowa umożliwia dostęp do łączy instalowanych przede wszystkim poza dużymi miejscowościami i doprowadzanymi do domów jednorodzinnych.
Dzięki obu umowom, a także decyzji Urzędu Komunikacji Elektronicznej, obligującej Orange do udostępnienia konkurentom sieci na obszarach regulowanych, oferta konwergentna T-Mobile do 2020 r. będzie dostępna w 4,5 mln gospodarstw domowych, a pierwsi klienci będą mogli skorzystać z niej jeszcze w tym roku.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Zobacz też: Prezes UKE: Transmisje w 4 i 8K już za dwa lata w Polsce