Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Mikołajewska
|

Druzgocząca wiadomość dla Ubera. Firma traci licencję w Londynie

12
Podziel się:

To prawdziwy cios dla Ubera. Firma traci licencję w na przewozy w Londynie. Dotychczasowe pozwolenie kończy się 30 września. W stolicy Wielkiej Brytanii jest zarejestrowanych 40 tysięcy kierowców Ubera.

Licencja Ubera w Londynie wygasa 30 września
Licencja Ubera w Londynie wygasa 30 września (Mariusz Gaczynski/ EastNews)

To prawdziwy cios dla Ubera. Firma traci licencję na przewozy w Londynie. Dotychczasowe pozwolenie kończy się 30 września. W stolicy Wielkiej Brytanii jest zarejestrowanych 40 tysięcy kierowców tej korporacji.

Możliwe, że już niebawem Uber nie będzie legalny w Londynie. Dla amerykańskiej spółki to wizerunkowy cios, bo to od stolicy Wielkiej Brytanii Uber zaczął podbój rynku taksówek w Europie.

Zobacz także: Taksówkarze protestują przeciwko Uberowi

Uber ma 21 dni na odwołanie się od decyzji - czytamy wGuardianie. Do momentu upłynięcia tego okresu, kierowcy firmy nadal będą mogli wozić mieszkańców Londynu.Obecnie Uber działa na podstawie czteromiesięcznego pozwolenia wydanego w maju.

Londyn jest największym rynkiem przewozów w Wielkiej Brytanii.

Kłopoty Ubera w Polsce

- Pojawił się zapowiadany od kilku miesięcy projekt ustawy, która może zablokować lub ograniczyć działalność Ubera w Polsce - pisze nasz reporter Marcin Lis.

- Przepisem, który najbardziej uderzy w Ubera, jest stworzenie mechanizmu do blokowania aplikacji przewozowych oraz numerów telefonów, programów komputerowych, a także „innych środków przekazu informacji”. Oznacza to, że resort chce stworzyć możliwość centralnego blokowania funkcjonowania firm, które nie będą w stanie dostosować się do nowych przepisów - tłumaczy dziennikarz money.pl.

Uber - problemy prawne na całym świecie

Uber to firma przewozowa, która rzuciła wyzwanie tradycyjnym korporacjom taksówkarskim, przede wszystkim ze względu na niskie ceny. Firma jest oparta na aplikacji, która łączy kierowców i pasażerów. Powstała w 2009 r. w San Francisco i niemal od początku działania zmaga się z problemami prawnymi.

Uber ma też licznych naśladowców, którzy kopiują jego model działania.

Dla Ubera może pracować każdy prywatny kierowca, który ukończył 21 lat, ma samochód nie starszy niż 10 lat, jest niekaralny i nie ma na swoim koncie punktów karnych. Nie potrzebna jest natomiast licencja, tak jak w przypadku kierowcy taksówki.

Uber zmaga się z problemami prawnymi nie tylko w Polsce i Wielkiej Brytanii. Z aplikacji nie mogą korzystać mieszkańcy niektórych amerykańskich stanów a także Danii i Włoch.

W miastach, w których pojawia się Uber dochodzi do protestów taksówkarzy, którzy próbują pozbyć się konkurencji.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(12)
WYRÓŻNIONE
Qui
7 lat temu
Lider to pseudo korporacja byłego milicjanta - nie do ruszenia
Patriot
7 lat temu
Proponuje wprowadzić taką Uberową innowacyjność w innych branżach- otwierajmy wszyscy biznesy bez rejestrowania działalności i płacenia ZUS i US ! Wszystko będzie wtedy tańsze i łatwiejsze a świat będzie piękny. Tylko kto wtedy będzie łożył na szpitale, drogi, szkoły utrzymanie czystości, emerytury, policje, wojsko ...?
piotr uk
7 lat temu
powazny blad w atykule. w lodynie uberowcy musza miec taka samo licencje PCO jak szofer czy kierowca z w y k l e j taksowki ( nie blackcab)
NAJNOWSZE KOMENTARZE (12)
On
7 lat temu
No i dobrze będą równe przepustów Polsce dla taxi uberowcow i innych przewozów osób. Teraz jeżdżą po 20h na dobę tak piszą kierowcy ubera na forach. 20h wozac ludzi? Oby Inspekcja Transportu Drogowego mogła kontrolowac czas pracy kierowców . I uważam że uber ma się stosować do polskiego prawa a jak nie chce się stosować tzn ze hest nyeuczciwa konkurencja. Jeśli uber jest tak dobry i tani to będzie taki sam dalej. Bo czemu miałby być droższy. Kierowca będzie miał badany czas pracy max 40h tygodniowo no tyle
Patriot
7 lat temu
Proponuje wprowadzić taką Uberową innowacyjność w innych branżach- otwierajmy wszyscy biznesy bez rejestrowania działalności i płacenia ZUS i US ! Wszystko będzie wtedy tańsze i łatwiejsze a świat będzie piękny. Tylko kto wtedy będzie łożył na szpitale, drogi, szkoły utrzymanie czystości, emerytury, policje, wojsko ...?
Igma
7 lat temu
Śląski Lider to tak samo szara strefa jak Uber o której jednak mało się mówi. Niestety policja, itd i prezydent Katowic po cichu ją wspierają
Straszne
7 lat temu
To jest absurd blokujący wolny rynek ludzie. Żadne zawody nie powinny być regulowane. W tej chwili są regulowane takie zawody jak sędzia, taksówkarz. To prowadziło przez całe lata do patologii!
Igma
7 lat temu
Popieram. Korzystanie z nielegalnych przewozów jak Uber czy Lider powinno być karane tak jak kupowanie alkoholu czy papierosów bez akcyzy.