Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na

Umarł król, niech żyje król

0
Podziel się:

Kolejny poniedziałek zaczyna według niemalże wszystkich komentatorów polskiej sceny politycznej nowy rozdział w polskiej polityce, a być może także w gospodarce.

Jak wskazują powyborcze sondaże wybory parlamentarne 2001 wygrała zgodnie z oczekiwaniami koalicja SLD-UP osiągając ponad 40% poparcie, drugie miejsce przypadło PO - ku zdziwieniu liderów tej formacji i nie tylko z ponad 12% poparciem, które było najniższe z obserwowanych w sondażach w krótkiej historii ugrupowania.

Największym zaskoczeniem dla wszystkich okazał się 10% wynik Samoobrony, co uplasowało ją wśród trzech najbardziej popieranych sił politycznych w kraju(!). Na czwartej pozycji z wynikiem niewiele gorszym plasuje się partia założona przez niedawnego Ministra Sprawiedliwości Lecha Kaczyńskiego - Prawo i Sprawiedliwość (PiS). Kolejne miejsca zajęły Polskie Stronnnictow Ludowe (PSL) z ok. 9% popaciem i następna nowa formacja na polskiej scenie politycznej prawicowo-katolicka Liga Polskich Rodzin (LPR).

Największą wręcz 'hisotryczną' porażkę odniosły partie sprawujące rządy przez ostatnie 4 lata - AWSP i UW, których nie zobaczymy już w nowym parlamencie. A wszystko 'to działo się' przy ponad 45% frekwencji wyborczej.

Obraz polskiego sejmu - będącego reprezentacją narodu - jaki rysuje się w tej sytuacji jest bardzo interesujący. Oto mamy z jednej strony ugrupowania, które reprezentują wyważony styl polityczny, a obok nich w poselskich ławach zasiadać będę ludzie, którym komentatorzy wszelkich maści przypisują wręcz 'barbarzyństwo polityczne', w programach których więcej jest demagogii niż konkretów.

Znaczący jest jeden fakt, iż oba - określane przez media - 'radykalne ugrupowania' wykorzystały w doskonały sposób frustracje polskiego społeczeństwa - szczególnie zaś tych najmniej majętnych warstw społecznych. Okazało się, że sukcesem tych partii stała się gra na negatywnych emocjach tych ludzi. Należy przypomnieć, że historia zna wiele przykładów takich populistycznych manipulacji, a ich konstruktorzy szybko zapominali o swoich obietnicach pod wpływem ciepła zajmowanych 'stołków'.

Najcięższej jednak próbie w takich małosprzyjających okolicznościach będzie poddana polska gospodarka. Wynika to z faktu, iż każde ugrupowanie posiada własną receptę na kształt polityki gospodarczej - i jak wskazywała kampania wyborcza - raczej niechętnie będzie godziło się na rezygnację ze swoich postulatów zapowiadając przy tym przekształcenie się w 'silną opozycję' wobec dominującego SLD.

Najważniejsze kwestie dotyczą przede wszystkim tych obszarów, w stosunku do których ugrupowania posiadają odmienne koncepcje to jest: restrukturyzacja przemysłu, kształt polityki monetarnej, rola RPP oraz NBP, negocjacje z UE, a także rolnictwo.

Najbardziej istotny będzie fakt w jaki sposób partie porozumieją się w sprawach dotyczących finansów publicznych - na jak duże pójdą ustępstwa w stosunku do roszczeń jakie miały miejsce w przedwyborczych retorykach.

Na te zasadnicze pytania nie będziemy musieli czekać na szczęście 4 lata - do końca kadencji sejmu, gdyż według Marka Belki reforma finansów publicznych będzie nieomal sztandarowym zadaniem jego urzędowania i informował nowy minister nie będzie trzeba czekać długo.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)