Vistula przejmie spółkę Bytom. Firmy podpisały właśnie odpowiednie dokumenty związane z procesem połączenia. Ich łączne przychody w ubiegłym roku wyniosły blisko 750 mln zł.
Jak przekonywał w komunikacie zarząd Vistuli, połączenie ma przynieść wymierne korzyści obu stronom w postaci efektów synergii osiąganych głównie w obszarze kosztów ogólnych, prowadzonej działalności, optymalizacji kosztów pozyskiwania towarów, a także lepszego zarządzania kadrą i koordynacji polityki marketingowej.
W piątek obie spółki podpisały plan połączenia, w którym ustalają tak zwany parytet wymiany akcji. "Akcje spółki przejmowanej będą wymieniane na nowo emitowane akcje spółki przejmującej serii O według stosunku: 1:0,82" - czytamy w planie. To oznacza, że za jedną akcję Bytom zostanie przyznane 0,82 akcji Vistula.
"W efekcie maksymalnie 60 658 220 akcji zwykłych na okaziciela serii O o wartości nominalnej 0,2 zł każda spółki przejmującej, zostanie wydanych w zamian za maksymalnie 73 973 440 akcji spółki przejmowanej o wartości nominalnej 1 zł każda" - podały spółki.
Aby transakcja została zawarta, Vistula Group i Bytom złożyły 5 września do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wniosek o zgodę na połączenie.
Pod koniec sierpnia Vistula podała, że jej zamiarem jest doprowadzenie do podpisania planu połączenia z Bytomiem w ciągu dwóch tygodni. Doradca obu spółek oszacował wówczas parytet wymiany akcji na 0,77-0,87.
Jak pisaliśmy w money.pl, na początku czerwca br. zarządy Vistula Group i Bytom podjęły uchwały w sprawie zamiaru połączenia spółek. Jak wówczas informowano, połączenie ma zostać przeprowadzone poprzez przeniesienie całego majątku Bytomia (spółka przejmowana) na Vistula Group (spółka przejmująca) w zamian za akcje Vistula Group.
Aktualnie liczy ona 375 sklepy o łącznej powierzchni sprzedażowej liczącej 31,5 tys. metrów kwadratowych. W tym jest: 121 sklepów marki Vistula, 105 punktów marki W.KRUK, 117 sklepów marki Wólczanka oraz 32 sklepy marki Deni Cler Milano.
Mniejszym graczem działającym na tym samym rynku jest Bytom, który prowadzi sprzedaż detaliczną w sieci własnych sklepów pod marką Bytom oraz sprzedaż hurtową pod marką Intermoda.
Bytom w 2016 roku miał sprzedaż na poziomie 153 mln zł. Niemal 4-krotnie lepszy wynik odnotowała pod tym względem Vistula.