Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Artykuł Sponsorowany
|
Artykuł sponsorowany

Wirtualna Polska inwestuje 20 mln zł w rozwój firmy Restaumatic

Podziel się:

Wysokie wsparcie finansowe ze strony Wirtualnej Polski ma wpłynąć nie tylko na rozwój oferowanych usług, ale także rozpropagować markę Restaumatic wśród restauratorów. Czy może się ona stać konkurencją dla Pyszne.pl i Uber Eats?

Wirtualna Polska inwestuje 20 mln zł w rozwój firmy Restaumatic
Marek Skubacz - Prezes Zarządu i założyciel Restaumatic (materiały partnera)

WP inwestuje w branżę gastronomiczną

Do zawarcia porozumienia między Wirtualną Polską a Restaumatic doszło na początku kwietnia. Właściciel portalu zaoferował wkład inwestycyjny o wysokości 19,8 mln zł, jednocześnie stając się mniejszościowym udziałowcem w spółce.

Wsparcie w przebiegu transakcji zapewniła spółka Supercharge Capital – Wirtualna Polska przystąpiła do niej jako komandytariusz. Kwota inwestycji ma pokryć 69% wkładów kapitałowych funduszu. To oznacza, że WP zyskało 16,9% udziałów w spółce Restaumatic.

Wysoka inwestycja Wirtualnej Polski to istotne wydarzenie na polskim rynku gastronomicznym.

Rynek dostaw jedzenia w Polsce jest wart ok. 4 miliardów złotych i dynamicznie rośnie. Zdecydowaliśmy się na tę inwestycję, biorąc pod uwagę zarówno pozycję Restaumatic, jak i fakt, że pozwala nam na rozszerzenie działalności w nowym dla nas i bardzo perspektywicznym segmencie SaaS. – mówi Adam Rogaliński z VP Corporate Development Wirtualnej Polski Holding S.A.

Restaumatic – jakie usługi oferuje restauratorom?

Restaumatic jest polską spółką specjalizującą się w rozwiązaniach IT. Marka zapewnia cyfrową obsługę i dostarcza nowoczesne rozwiązania technologiczne dla sektora gastronomicznego.

Spółka działa w modelu SaaS (Software as a Service). Jej zadaniem jest udostępnianie cyfrowych narzędzi w chmurze – w ten sposób restauratorzy mogą z nich korzystać, by poprawić funkcjonowanie swojego biznesu.

Wśród narzędzi znajdujących się w ofercie Restaumatic są:

  • strony WWW z wbudowanym systemem zamówień online lub Aktywnym Menu (system może być także zaimplementowany w ramach istniejącej witryny),
  • aplikacje mobilne dla restauracji – zarówno na systemy Android, jak i iOS,
  • RePOS – autorski system POS skierowany do restauracji, oferujących dostawę jedzenia,
  • aplikację Apetilo – portal do zamawiania jedzenia, stanowiący przeciwwagę dla wielkich platform, takich jak Uber Eats czy Pyszne.pl.

Więcej o produktach Restaumatic:

Profesjonalna strona WWW z systemem zamówień online lub Aktywne Menu: https://www.restaumatic.com/pl/online-sale/

RePOS - system do zarządzania restauracją i dostawami: https://www.restaumatic.com/pl/repos/

Sam Restaumatic to marka, która od lat jest liderem w branży SaaS. Obecnie z usług spółki korzysta już ponad 4 800 restauratorów z całej Europy. Wirtualnych narzędzi używają m.in. polskie, czeskie, słowackie, rumuńskie i chorwackie restauracje. W 2021 roku Restaumatic osiągnął przychody rzędu blisko 20 mln zł oraz dodatni wynik EBITDA.

Restaumatic – jakie są plany inwestorów?

Jak komentuje Marek Skubacz, Prezes Zarządu i założyciel Restaumatic, inwestycja Wirtualnej Polski to wyjątkowe wyróżnienie dla marki.

Cieszę się z decyzji zainwestowania przez Wirtualną Polskę w naszą firmę. To jest potwierdzenie i uznanie dla celności naszych decyzji strategicznych, ale i codziennych wysiłków odniesienia sukcesu na tak olbrzymim, ale i niezwykle dynamicznym rynku, jakim jest gastronomia, a szczególnie segment foodtech.

Finansowe wsparcie inwestorów ma umożliwić także realizację długofalowych planów marki. Jednym z nich jest ekspansja na kolejne zagraniczne rynki, m.in. Niemcy, Hiszpanię, Włochy oraz Francję. Dodatkowo pieniądze mają posłużyć także na dalszy rozwój produktów oraz rozbudowę sieci klientów o kolejne lokale gastronomiczne.

Restaumatic – czy może konkurować z platformami do zamawiania jedzenia?

Czy Restaumatic może stanowić konkurencję dla innych dużych platform do zamawiania jedzenia? Jeden z produktów marki, serwis Apetilo, ma stanowić uczciwą przeciwwagę dla dostawców pobierających wysokie prowizje. W przypadku popularnych aplikacji, takich jak Uber Eats czy Pyszne.pl mogą one sięgać od 13 do nawet 30% od pojedynczego zamówienia. To sporo, zwłaszcza w przypadku lokalnych przedsiębiorców, którzy muszą walczyć o klientów, oferując m.in. konkurencyjne ceny.

Apetilo zdecydowanie wyróżnia się na tym tle. W tym przypadku prowizje są zdecydowanie niższe – mogą wynosić od 1,8 do 6,8%. Jednocześnie serwis oferuje sprzedawcom wiele dodatkowych udogodnień, m.in.: samodzielną edycję menu oraz zbieranie zgód marketingowych od kupujących (takiej możliwości nie oferuje żaden inny portal). Siłą Apetilo są przede wszystkim konkurencyjne ceny i niższe koszty obsługi.

Sukces także dzięki wsparciu partnerów

Porozumienie między Restaumatic a Wirtualną Polską to również efekt zaangażowania dotychczasowych partnerów spółki. Wśród stron biorących udział w przedsięwzięciu Marek Skubacz wskazał m.in. Grzegorza Kazulaka z Supercharge Capital, Rafała Cejelę z Venture Capital Lawyer, Cezarego Miąckiewicza z Lawsome i Krzysztofa Topolskiego z Adventure.

Ta inwestycja nie byłaby również możliwa, gdyby nie wiara i zaangażowanie naszych pierwszych inwestorów. To dzięki nim jesteśmy w tym miejscu. Chciałbym serdecznie podziękować Katarzynie Dąbrowskiej z Inventures, Tomaszowi Swiebodzie z Inovo Venture Partners, Markowi Rusieckiemu z Xevin Investment Group, Mariuszowi Gralewskiemu i Jakubowi Skoczylasowi z DocPlanner, Michałowi Borkowskiemu z Brainly, Marcinowi Kurkowi oraz innym inwestorom.

Finalizacja porozumienia ma nastąpić zaraz po otrzymaniu zgody ze strony Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl