Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
KKG
|
aktualizacja

Potężne zamówienie z Chin dla Polski. Statek wyruszył do Gdańska

82
Podziel się:

Z chińskiego Changxin wypłynął statek z trzema suwnicami. Prawdopodobnie w lutym dopłynie do Gdańska. Suwnice po rozładowaniu zostaną zamontowane na nabrzeżu T3 w Baltic Hub, obok czterech innych, które ustawiono w ubiegłym miesiącu. Pełne uruchomienie nabrzeża planowane jest na koniec września 2025 roku.

Potężne zamówienie z Chin dla Polski. Statek wyruszył do Gdańska
Z chińskiego Changxin wypłynął statek z trzema suwnicami. Dotrze do Gdańska w lutym (Baltic Hub)

Baltic Hub w mediach społecznościowych poinformowała, że na statku Zhenhua 32 umieszczono pięć gigantycznych suwnic STS. Jednostka wypłynęła z chińskiego portu Changxin i prawdopodobnie w lutym dopłynie do Gdańska. Dwie suwnice zostaną rozładowane w chorwackim terminalu kontenerowym.

Każda z suwnic waży prawie 2 tys. ton, ma ponad 96 metrów wysokości (140 metrów z podniesionym wysięgnikiem); jest w stanie podnieść kontener na wysokość 55 metrów i wynieść go nad pokład statku na długość 74 metrów, z udźwigiem do 65 ton.

Suwnice, po dotarciu statku do Gdańska, zostaną rozładowane i zamontowane na nabrzeżu T3 w Baltic Hub. Staną obok czterech suwnic, które w październiku wypłynęły z Changxin do Gdańska i pod koniec listopada zostały zamontowane na nabrzeżu.

Instalacja kolejnych trzech suwnic STS jest następnym krokiem w kierunku częściowego uruchomienia nabrzeża T3. Jego pełne uruchomienie planowane jest na koniec września 2025 roku. Jak zapowiedziała spółka, przepustowość terminalu Baltic Hub wzrośnie o dodatkowe 1,5 mln TEU.

700 statków rocznie w gdańskim terminalu

Baltic Hub, który został uruchomiony w 2007 r. pod nazwą DCT Gdańsk, obecnie posiada zdolność przeładunkową do 3 mln TEU rocznie. Łączna długość dwóch głębokowodnych nabrzeży terminalu wynosi 1,3 km, co pozwala na obsługę czterech statków jednocześnie.

Terminal obsługuje ponad 700 statków rocznie, w tym największe kontenerowce świata. W 2023 roku terminal obsłużył 2,05 miliona TEU; zatrudnia ponad 1,4 tys. osób.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(82)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
piotr t.
3 godz. temu
W Polsce produkujemy już tylko emerytury
mgr. inż.
2 godz. temu
Proponuję tym mądralom skończyć studia na Politechnice ze specjalnością " dźwigi i suwnice " . Znaleźć firmę, która ich zatrudni ( mam poważną wątpliwość czy, któraś o takim profilu jeszcze istnieje ). W PRL- u taki zakład istniał w Mińsku Mazowieckim i produkował suwnice dla hal przemysłowych. Natomiast takie ogromne portowe zawsze były importowane . Każdy jej element musi mieć świadectwo jakości , tak jak każdy spawacz i każda spoina . Oczywiście trzeba pamiętać o funkcjonujących tam przekładniach, silnikach , zwalniaczach , zbloczach i linach . Zwykle są to komponenty firm międzynarodowych i nie koniecznie chińskich.
Andrzej K.
2 godz. temu
Skąd wiecie ze chińczyki tych suwnic do Gdańska nie transportują do siebie?
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Polak
4 godz. temu
Porażające, że taniej jest coś tak prostego w budowie sprowadzić z drugiego końca świata niż wyprodukować w Polsce.
zbynio
4 godz. temu
Nawet kilku ton kątowników, teowników stalowych nie ma kto w tym kraju pospawać ..!!!!!! ALE,ALE pozostaje zbijanie palet. I budowa scieżek rowerowych patrz na co wydają pieniądze np władze woj warminsko -mazurskiego .
stary
3 godz. temu
To tak żeby radaktor wiedział czyje to jest.(dlatego zbudowali to w chinach) Firma jest własnością trzech podmiotów: PSA International (40 proc. udziałów) Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc. udziałów) IFM Global Infrastructure Fund, którego doradcą jest IFM Investors (30 proc. udziałów)
NAJNOWSZE KOMENTARZE (82)
zbynek
7 min. temu
POLSKA z oknem na Swiat i co te the bile z niej zrobily?Mielismy trzy przedsiebiorstwa polowow dalekomorskich,mielismy flote handlowa PO PZM[jeszcze pozostalo jej pare statkow} promy,pasazerski statek a co mamy dzisiaj pare kutrow?Kto takie lajzy dopuszcza do rzadzenia POLSKA,Dzialaja na szkode POLSKI a wiekszosc z tych przy korycie z podwojnym paszportem po zmianie nazwisk.Gdzie jest produkcja jakiegokolwiek samochodu,motocykla,traktoru w naszej ponoc wolnej POLSCE????itd,itd,szkoda slow i nerwow.
Realista
13 min. temu
Serio? To w Polsce czy Europie nie mamy firmy która robiła by suwnice i dzwigi do portów? Niedługo byle dzwigi na budowach będą made in china, a za 10 lat będziemy przenicę z chin kupowali, a młodzież będzie mówiła o jajajach wyprodukowanych w fabrykach pod Hoten na wyżynie tybetańskiej nie rozróżniając fermy od lini produkcyjnej
Edgar
14 min. temu
To co już Polacy nie potrafią projektować i wykonać w kraju. Trzeba było się do mnie zgłosić. Na Politechnice jedną z moich prac była właśnie suwnica, trochę mniejsza bo takie były potrzeby.
Edgar
14 min. temu
To co już Polacy nie potrafią projektować i wykonać w kraju. Trzeba było się do mnie zgłosić. Na Politechnice jedną z moich prac była właśnie suwnica, trochę mniejsza bo takie były potrzeby.
Nihil novi su...
15 min. temu
Produkcja to najbardziej wyrafinowana forma handlu. Suwnice to pozornie proste urządzenia. To nie jest produkcja papiaków, czy gwoździ! Nie wystarczy mieć do dyspozycji inżynierów mechaników, automatyków i spawaczy. Do projektowania, wykonania, montażu i uruchomienia należy dysponować uprawnieniami Urzędu Dozoru Technicznego, a odpowiedzialne elementy muszą posiadać stosowne certyfikaty. Dla nas pozostawałyby tylko takie kompetencje jak projektowanie, pospawanie konstrukcji, montaż oraz serwis (niezbędne certyfikowane komponenty tj. mechanizmy, napędy, zwory, hamulce, liny, zblocza itp pochodziłyby od dostawców zewnętrznych!). No i do wykonania niezbędne są sprawne systemy zarządzania w tym zaopatrzeniem, produkcją, kontrolą jakości, finansowaniem, serwisem itp. I to też nie gwarantuje sukcesu! Jeśli nie będzie efektu skali, to nie uzyska się konkurencyjnej ceny względem producentów już działających na rynku ... Suwnice to nie jest nisza, a rynek jest konkurencyjny! Nie sądzę, aby marża na sprzedaży tych urządzeń sięgała kilkudziesięciu procent ... Dla kilkunastu takich urządzeń nikt nie będzie organizował produkcji! Rynek jest racjonalny. Ale gdyby były ponadprzeciętne marże, to takie suwnice byłyby już w Polsce dawno produkowane.
...
Następna strona