- Do 2035 r. musimy przygotować społeczeństwo na to, że motoryzacja bardzo się zmieni. Polska nie jest liderem, jeśli chodzi o rynek samochodów zeroemisyjnych. Liczba zachęt nie jest wystarczająca, szczególnie w obliczu potencjalnego kryzysu, recesji, inflacji - mówił Piotr Michalczyk, lider sektora motoryzacyjnego i partner w PwC Polska, w programie money.pl. Dziś mamy niewiele ponad 30 tys. samochodów w pełni elektrycznych wobec 20 mln wszystkich aut jeżdżących po polskich drogach. PwC prognozuje, że w 2030 r. już co czwarty nowy samochód sprzedawany w Polsce będzie w pełni elektryczny. - Uważam, że typowa polityka nakazowa i karząca użytkowników konwencjonalnych aut, nie sprawdzi się i będzie budowała bunt w społeczeństwie. A nie jest to kierunek, w którym chcielibyśmy iść - stwierdził ekspert.