Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na
PGO
|

Zdrożeją opakowania, a razem z nimi ich zawartość. Te prognozy niepokoją

6
Podziel się:

Nawet o kilkadziesiąt procent mogą niebawem wzrosnąć ceny opakowań kartonowych - alarmuje Grupa Akomex. Branża mierzy się z podwyżkami cen energii sięgającymi 250 proc. - Spodziewamy się opóźnień w realizacji dostaw surowców niezbędnych do produkcji, co wpłynie także na ceny m.in. leków i artykułów spożywczych - prognozuje producent.

Zdrożeją opakowania, a razem z nimi ich zawartość. Te prognozy niepokoją
- (Materiały prasowe, Akomex)

Podwyżki - jak czytamy w przesłanym money.pl komunikacie - wynikają ze wzrostu cen surowców oraz utrudnień w dostępie do prądu i gazu u dostawców kartonu. "Spodziewamy się opóźnień w realizacji dostaw surowców niezbędnych do produkcji opakowań" - prognozuje Zarząd Grupy Akomex. Jak dodaje, kolejne wzrosty cen w sektorze będą miały wpływ na wyższe ceny zakupu leków czy artykułów spożywczych, do pakowania których używa się opakowań kartonowych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Środki z KPO pomogłyby obniżyć rachunek za prąd? "40 proc. na zmianę energetyczną"

Zdrożeją opakowania. Razem z nimi leki i produkty spożywcze

Branża opakowań nie może z optymizmem patrzeć na prognozy na najbliższą zimę. Doniesienia o możliwych przerwach w dostępie do prądu i gazu dla firm produkujących surowce, rosnące koszty energii to czynniki, które odbiją się na cenach opakowań. "Już teraz papiernie z Polski i Europy przygotowują się na różne możliwe scenariusze wprowadzając m.in. "dodatek energetyczny" w wysokości od 170 do nawet 500 euro za tonę surowca potrzebnego do produkcji opakowań kartonowych" - informuje Grupa Akomex.

- Producenci papieru z Polski, ale również ci zagraniczni nieustanie wprowadzają kolejne podwyżki na swoje produkty, które wykorzystujemy do produkcji opakowań kartonowych. W głównej mierze to efekt wzrostu cen energii i gazu, które obserwujemy w całej Europie. Niektórzy nasi kontrahenci mówią wprost o czasowym wstrzymaniu produkcji. Te czynniki na pewno wpłyną na zaburzenia w łańcuchu dostaw i w efekcie mogą doprowadzić do opóźnień w dostawach surowców do produkcji opakowań. Od początku roku intensywnie zwiększaliśmy stany magazynowe, ale nie możemy kontynuować tego działania - osiągnęliśmy ich maksymalny poziom - mówi Grzegorz Łajca, prezes Grupy Akomex.

Papiernie skracają nam czas magazynowania surowca, podnoszą opłaty za magazynowanie. Od dawna płacimy za karton cenę z dnia dostawy a nie cenę użytą przy kalkulacji oferty dla klienta. Z drugiej zaś strony także my zmagamy się z istotnymi wzrostami kosztów produkcji. Rosną ceny transportu, farb, palet, ale najbardziej energii. W przyszłym roku za dostawy prądu do naszych zakładów produkcyjnych będziemy płacić więcej o nawet 250%!! Tak drastyczne podwyżki niestety muszą wpłynąć również na końcowe ceny naszych produktów. Szacuję, że jeśli sytuacja w najbliższych miesiącach się nie ustabilizuje ceny opakowań kartonowych mogą kolejny raz wzrosnąć o kilkanaście a nawet o kilkadziesiąt procent - dodaje Łajca.

W sektorze opakowań kartonowych już w minionym roku nastąpiły gwałtowne wzrosty kosztów kartonu (o ponad 50 proc., a niektóre jego rodzaje nawet o 100 proc.) oraz wszystkich materiałów eksploatacyjnych. Palety używane w transporcie zdrożały o 170 proc., folia do pakowania o 60 proc., lakiery i farby używane w procesie produkcji opakowań kartonowych o 20 proc., a same pudła tekturowe używane w transporcie o 40 proc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(6)
WYRÓŻNIONE
Des
2 lata temu
Opakowania coraz większe, czy zawartość w nich mniejsza?
Jan
2 lata temu
Śledzie można będzie z powrotem w gazetę pakować.
Twój nick
2 lata temu
To jak z koszykiem inflacyjnym - inflacja galopuje choć w koszyku ziobro produktów
NAJNOWSZE KOMENTARZE (6)
logiczny
2 lata temu
Mój Boże teraz łażę z torbą wielokrotnego użytku to teraz do niej jeszcze opakowanie wielokrotnego będę musiał wrzucić ale Janusze już na mnie nie zarobią bo groszem nie śmierdzę !🤷‍♂️😘
ole
2 lata temu
Do czego PIS doprowadza wszystko drożeje za chwilę ludzie wyjdą na ulice nie pozwolą na to wiadomo biedą łatwiej się rządzi za miskę ryżu będą posłuszni Morawieckiemu
Jan
2 lata temu
Śledzie można będzie z powrotem w gazetę pakować.
Twój nick
2 lata temu
To jak z koszykiem inflacyjnym - inflacja galopuje choć w koszyku ziobro produktów
Des
2 lata temu
Opakowania coraz większe, czy zawartość w nich mniejsza?