W ocenie Ferdinanda Dudenhoeffera, dyrektora instytutu badawczego Car na uniwersytecie w Duisburgu-Essen, restrukturyzacja zakładów Opla pociągnie za sobą redukcję tysiąca dodatkowych miejsc pracy.
Jak wynika z analiz rentowności francuskiego koncernu PSA - obecnego właściciela tej niemieckiej marki samochodowej - liczba zatrudnionych pracowników w Europie może w 2023 roku spaść do 24,8 tys.
Oznaczałoby to o 12,4 tys. zatrudnionych mniej niż podczas przejęcia Opla przez PSA w sierpniu 2017 r. i o 5, 6 tys. mniej niż pod koniec 2018 r.
Ochrona przed zwolnieniami pracowników niemieckich zakładów Opla obowiązuje do 30 czerwca 2023 r. Opel w kilku etapach odprawami oraz programem wcześniejszej emerytury nakłonił pracowników do odejścia.
Cięcia zatrudnienia w Niemczech
Aktualnie finalizowana jest częściowa sprzedaż centrum badań i rozwoju Opla w Ruesselsheim francuskiej firmie motoryzacyjnej Segula. Zakończenie przewidziane jest na koniec sierpnia.
Swoje analizy Ferdinand Dudenhoeffer przeprowadził w oparciu o wytyczne koncernu PSA dot. rentowności mierzonej stosunkiem kosztów płac do obrotów. Pod tym względem Opel i brytyjska firma córka Vauxall wypadają o wiele gorzej niż pozostałe marki koncernu PSA, jak Peugeot i Citroen.
Zdaniem niemieckiego eksperta ze względu na trudności, z jakimi aktualnie boryka się europejski rynek samochodowy, znaczny wzrost przychodów w Oplu jest mało prawdopodobny.
W konsekwencji koszty płac w szczególnie drogich niemieckich zakładach firmy będą musiały zostać obniżone poprzez cięcia zatrudnienia. Przy tym marka Opel traci coraz bardziej na samodzielności.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl