Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Złe prognozy dla Opla. Zagrożenie wzrostem zwolnień

22
Podziel się:

Ceną restrukturyzacji firmy Opel po przejęciu przez francuski koncern PSA mogą być cięcia zatrudnienia większe niż zapowiadano. Głównie w drogich zakładach w Niemczech.

Złe prognozy dla Opla. Zagrożenie wzrostem zwolnień
(East News, AFP/EAST NEWS)

W ocenie Ferdinanda Dudenhoeffera, dyrektora instytutu badawczego Car na uniwersytecie w Duisburgu-Essen, restrukturyzacja zakładów Opla pociągnie za sobą redukcję tysiąca dodatkowych miejsc pracy.

Jak wynika z analiz rentowności francuskiego koncernu PSA - obecnego właściciela tej niemieckiej marki samochodowej - liczba zatrudnionych pracowników w Europie może w 2023 roku spaść do 24,8 tys.

Oznaczałoby to o 12,4 tys. zatrudnionych mniej niż podczas przejęcia Opla przez PSA w sierpniu 2017 r. i o 5, 6 tys. mniej niż pod koniec 2018 r.

Oglądaj też: Emerytura bez podatku. Ekspert nie ma wątpliwości

Ochrona przed zwolnieniami pracowników niemieckich zakładów Opla obowiązuje do 30 czerwca 2023 r. Opel w kilku etapach odprawami oraz programem wcześniejszej emerytury nakłonił pracowników do odejścia.

Cięcia zatrudnienia w Niemczech

Aktualnie finalizowana jest częściowa sprzedaż centrum badań i rozwoju Opla w Ruesselsheim francuskiej firmie motoryzacyjnej Segula. Zakończenie przewidziane jest na koniec sierpnia.

Swoje analizy Ferdinand Dudenhoeffer przeprowadził w oparciu o wytyczne koncernu PSA dot. rentowności mierzonej stosunkiem kosztów płac do obrotów. Pod tym względem Opel i brytyjska firma córka Vauxall wypadają o wiele gorzej niż pozostałe marki koncernu PSA, jak Peugeot i Citroen.

Zdaniem niemieckiego eksperta ze względu na trudności, z jakimi aktualnie boryka się europejski rynek samochodowy, znaczny wzrost przychodów w Oplu jest mało prawdopodobny.

W konsekwencji koszty płac w szczególnie drogich niemieckich zakładach firmy będą musiały zostać obniżone poprzez cięcia zatrudnienia. Przy tym marka Opel traci coraz bardziej na samodzielności.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
wiadomości
motoryzacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Deutsche Welle
KOMENTARZE
(22)
WYRÓŻNIONE
e92
5 lata temu
warto byloby wspomniec ze europejski rynek samochodowy dobijany jest przez eko fasz ..ow. Auta coraz drozsze a zarazem gorszej jakosci. No ale coz...... za glupote sie placi.
karlos
5 lata temu
Pracowalem 15 lat w OPLU w usselshiem zawsze mieli problemy tzn od lat 2001 ja odszedlem w 2005 dostalem wyprawke , ale co wazne ze zlikwiduja te zaklady ktore sa nierentowne a to beda NIEMCY i ANGLIA OPEL w GLIWICACH zostanie , juz kiedys byl najlepszym zakladem w GM
Dorota
5 lata temu
Kochani idzie potężny kryzys swiatowy.zobaczycie.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (22)
mm
5 lata temu
Tak kończy każdy zakład oddany w obce ręce ,nie będzie opla ,za to będzie więcej aut Francuskich .Z Polską za czasów Tuska było podobnie ,oddawany i wyprzedawany majątek w obce ręce ,firmy padały a towary gorszej jakości z zachodu zalewały Polskę
emeryt
5 lata temu
w Gliwicach nikogo nie zwolnia bo Polacy zarabiają 25 procent tego co Niemiec
Greg
5 lata temu
O rany... źle zarządzana firma, kiepski produkt to do zamknięcia... to samo tyczy piekarni, mleczarni czy innych.... Po co tu szukać sensacji..
Ja
5 lata temu
Dziwne nie jest, gdy normalnie wygląda jedynie Insignia, a reszta to po prostu nijakość i brzydota. Gdy się kupuje nowe auto, to wygląd jest ważny, ceny i dostępność części zamiennych mniej ;)... Opla pozamiatali pod tym względem chyba wszyscy.
normus
5 lata temu
"tej niemieckiej firmy samochodowej" ?????dla scislosci jakiej niemieckiej???? Opel byl produkowany w Niemczech ale byl wlasnoscia Amerykanskiego General Motors!!! ktory sprzedal opla Francuzom.
...
Następna strona