Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|
aktualizacja

Karl Lagerfeld nie żyje. Słynny projektant zmarł w wieku 85 lat

0
Podziel się:

Karl Lagerfeld, dyrektor artystyczny Chanel, artysta i projektant zmarł w Paryżu po dwóch tygodniach ciężkiej choroby - podaje francuski magazyn Closer.

Karl Lagerfeld zmarł w wieku 85 lat.
Karl Lagerfeld zmarł w wieku 85 lat. (Wikimedia Commons CC BY)

Jak podają francuskie media, Lagerfeld zmarł we wtorek rano. Dwa tygodnie wcześniej trafił do szpitala.

Stan zdrowia projektanta był zły już miesiąc temu, kiedy nie pojawił się na pokazie Chanel w Parżu bo, jak tłumaczył, był zmęczony.

Lagerfeld kierował domem mody Chanel. Media nazywają go najbardziej ikonicznym projektantem mody XX wieku.

Karl Lagerfeld urodził się w Hamburgu, karierę projektanta rozpoczął jednak w Paryżu. W 1955 roku wygrał prestiżowy konkurs, który umożliwił mu rozpoczęcie pracy w domu mody Balmain.

Na początku lat 60-tych wyjechał do włoch, studiować sztukę. Do świata mody wrócił w 1965 roku, kiedy zaczął współpracę z domem mody Fendi.

Na początku lat 70-tych, razem z domem mody Chloé stworzył biało-czarną kolekcję Deco, która otworzyła mu drzwi do międzynarodowej kariery.

W 1983 roku zaczął kierować domem mody Chanel.

Zobacz także: Czytaj też: Nino o biznesie. Basia Sołtysińska: 6 dni głodówki i torebki Chanel

Przez lata swojej aktywności zawodowej, Lagerfeld działał nie tylko w branży mody. Był też fotografem, pracującym m.in. z
"Harper’s Bazaar", "Numéro" i "Vouge",

Wystąpił też we francuskim programie "Signé Chanel" (2005) i wyreżyserował filmy krótkometrażowe "Remember Now", "Vol de Jour" i "Shopping Fever", a także "Once Upon a Time..." (2013) z Keirą Knightley i Clotilde Hesme.

Artysta posiadał również własną markę perfum męskich i damskich Karl Lagerfeld - jego nazwiskiem sygnowane są m.in. zapachy pour Homme, Jako, Kapsule czy Photo.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
pieniądze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)