Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Maja Kołodziejczyk
|
aktualizacja

PIT do 31 stycznia i tylko drogą elektroniczną. Sprawdź, jak krok po kroku złożyć formularze

0
Podziel się:

PIT – sprawdź, jak krok po kroku złożyć formularze. 31 stycznia mija termin na przesyłanie rocznych informacji o dochodach, a od nowego roku jest to możliwe wyłącznie drogą elektroniczną.

PIT do 31 stycznia i tylko drogą elektroniczną. Sprawdź, jak krok po kroku złożyć formularze.
PIT do 31 stycznia i tylko drogą elektroniczną. Sprawdź, jak krok po kroku złożyć formularze. (Fotolia, Pio Si)

PIT – sprawdź, jak krok po kroku złożyć formularze

Według informacji podanych przez Ministerstwo Finansów, od 2019 roku zmianie uległ sposób przesyłania informacji o dochodach uzyskanych w roku ubiegłym. Wiadomo, że formularze: PIT-8C, PIT-11, PIT-11A, PIT-40A, PIT-R za rok 2018 są przekazywane do urzędu skarbowego wyłącznie drogą elektroniczną do 31 stycznia 2019. Ten sam termin obowiązuje w przypadku składania rocznej deklaracji PIT-4R i PIT-8AR. Konkretnie chodzi o dokumenty przekazywane do urzędu skarbowego, natomiast w przypadku rocznych informacji, które są przekazywane podatnikom obowiązuje stary termin (mija z końcem lutego). Roczną informację IFT-1/IFT-1R trzeba złożyć organowi podatkowemu i przekazać podatnikowi także do końca lutego.
Wymienione wyżej druki można podpisać podpisem kwalifikowanym. Przy pomocy danych autoryzacyjnych można natomiast podpisać następujące formularze, o ile są składane przez osoby fizyczne: PIT-8C, PIT-11, IFT-1/IFT-1R, PIT-4R, PIT-8AR.

PIT – trzy opcje złożenia

Przedsiębiorcy mają możliwość przesłać PIT w następujące sposoby:

  • poprzez formularz interaktywny Ministerstwa Finansów
  • za pomocą modułu finansowo-księgowego
  • przez Uniwersalną Bramkę Dokumentów (UBD)

Formularz interaktywny Ministerstwa Finansów:
W celu złożenia formularza interaktywnego resortu finansów trzeba wejść na stronę podatki.gov, gdzie przez zakładkę e-Deklaracje/Złóż e-deklaracje należy pobrać odpowiedni wniosek. Następnie wypełniamy formularz, a na końcu wysyłamy go z podpisem kwalifikowanym lub danymi autoryzującymi.

Moduł finansowo-księgowy:
Przedsiębiorcy, którzy wybiorą ten sposób składania PIT-ów, powinni pobrać ze strony finanse-arch.mf.gov.pl właściwą strukturę logiczną z sekcji „Struktury dokumentów XML”. Następnie należy wypełnić wskazany formularz i wysłać go ze swojej aplikacji z podpisem kwalifikowanym albo danymi autoryzującymi.

Uniwersalna Bramka Dokumentów (UBD):
Użycie UBD wymaga uruchomienia odpowiedniej aplikacji (moduł) zgodnie ze specyfikacją Wejścia – Wyjścia, dostępnej na stronie podatki.gov.pl w zakładce „Dokumentacja IT”. Wypełniony wniosek trzeba wysłać do UBD z danymi autoryzującymi lub podpisem kwalifikacyjnym. W ten sposób można wysłać jednocześnie do 20 tys. deklaracji.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)