Umiejętność harmonijnego połączenia pierwiastka globalnego i lokalnego przynosi korzyści w biznesie. Świadczy o tym choćby przykład sieci McDonald's, która zdecydowała się wprowadzić na większości rynków zagranicznych produkty związane z regionem, np. dania ryżowe w Indiach i Chinach. Pozornie jest to banalnie proste. Cała sztuka polega na zachowaniu właściwych proporcji.
Problemowi temu poświęcona będzie dyskusja "Myśl globalnie, działaj lokalnie – globalizacja vs. glokalizacja” w ramach XXVIII Forum Ekonomicznego w Krynicy. W trakcie panelu goście bliżej przyjrzą się m.in. strategiom marketingowym i rozwojowym, które stosują przedsiębiorstwa oraz władze lokalne i spróbują odpowiedzieć na szereg pytań związanych z tym tematem. Najważniejsze pytania?
- Czy glokalizacja może być narzędziem rozwojowym w rękach – nie tylko lokalnych – przedsiębiorców?
- Jak aktywne wykorzystanie lokalnego kolorytu może rozwinąć, pomóc w rozkwicie regionów czy marek lokalnych?
- Czy wykorzystanie innowacyjnych metod i sposobów reklamy może pomóc w skutecznym osiąganiu wyznaczonych celów?
W dyskusji na Forum w Krynicy udział wezmą goście z Polski, Włoch oraz Słowenii.
Moderatorem panelu będzie Timo Hämäläinen, założyciel i autor Urban Finland Blog z Finlandii, zaliczonego do grona najlepszych blogów miejskich na świecie w rankingu Guardiana.
Więcej o Forum w Krynicy można znaleźć na stronie dedykowanej wydarzeniu: http://www.forum-ekonomiczne.pl.