Gdzie fintechowi eksperci, przedstawiciele biznesu jak i administracji otwarcie dzielą się swoim unikalnym know-how? Gdzie startupy czy inwestorzy mogą pytać a nie tylko słuchać? W Łodzi, podczas licznych warsztatów towarzyszących Impact fintech'18.
W środowisku fintechów, wyróżniającego się na tle innych spółek technologicznych otwartością na cały ekosystem biznesowy, panuje powiedzenie, że mądry startup powinien częściej pytać niż odpowiadać. Tej samej filozofii hołdują organizatorzy i uczestnicy Impact fintech'18 w Łodzi, gdzie okazji do zadawania pytań ze strony młodych fintechów z pewnością nie zabraknie. Podczas obu dni tegorocznego, największego w regionie wydarzenia poświęconego branży na styku finansów i technologii zaplanowane są liczne warsztaty, skierowane zarówno do branży. Kto będzie ich gospodarzem? Największe banki, organizacje inwestorskie czy przedstawiciele regulatora rynku finansowego, dzielące się wiedzą, doświadczeniem i radami z startupowcami czy inwestorami. Jednym słowem – same tuzy!
Piaskownica bez tajemnic
Artur Granicki, dyrektor departamentu fintech w KNF a do tego wszyscy przedstawiciele ośmiu, dopiero co ogłoszonych operatorów piaskownicy regulacyjnej - ten mocny skład to przedstawiciele pierwszego z otwartych warsztatów podczas Impact fintech'18. Zaplanowany jest na 1. dzień wydarzenia a skierowany do osób oraz firm rozwijających lub planujących startup na rynku finansowym lub posiadających nieprzetestowany, innowacyjny produkt/usługę finansową opartą na nowoczesnych technologiach informacyjnych.
- Na naszym warsztacie chętni dowiedzą się jak działa piaskownica, czego można oczekiwać od poszczególnych operatorów. Zdradzimy też, jak będzie wyglądać rozwijanie produktów wspólnie z fintechami, ich akceleracja, pomoc w wejściu na rynek i wsparcie w ekspansji zagranicznej – zapowiada Artur Granicki, zapraszając także w imieniu m.in. PKO BP, The Heart (wspólnie z Mastercard), czy BGŻ BNP Paribas oraz Alior Banku – operatorów piaskownicy, mających swoich reprezentantów podczas warsztatu. Dla fintechów to zatem punkt obowiązkowy!
Szybko czyli ładnie
ING Bank Śląski - inny z globalnych banków mocno obecnych na polskim rynku – także angażuje się w bliskie, bezpośrednie relacje z fintechem podczas wydarzenia w Łodzi. Eksperci ds. innowacyjności z ING poprowadzą spotkanie poruszające zagadnienia Service Design w procesie rozwoju innowacji. Chcesz zrozumieć, w jaki sposób Service Design pomaga w tworzeniu lepszych produktów, pozyskiwaniu większej liczby klientów czy prowadzeniu bardziej owocnych rozmów z korporacjami? To znaczy, że ten warsztat jest dla ciebie, podobnie jak prowadzone przez ekspertów BGŻ BNP Paribas spotkanie pod hasłem „Desing Sprint, czyli jak szybko rozwinąć produkt wnoszący dodatkową wartość?”. Dla tych, którzy stawiają nie tylko na wygląd ale i szukają wsparcia w sztucznej inteligencji, ciekawą propozycję przygotowali menedżerowie z Bain&Co, którzy podczas Impact fintech'18 będą dzielić się wiedzą z zakresu skutecznego wdrożenia AI i uczenia maszynowego do organizacji finansowych. Nie może tam Ciebie zabraknąć!
Co dalej?
Wydarzenie w Łodzi to też okazja do podzielenia się know-how wokół tego, co dzieje się na linii startupy-fundusze VC i inwestorzy. Warsztat prowadzony przez Philippe'a Gluntza z Business Angels Europe da uczestnikom wiedzę z pierwszej ręki o tym, jak budować efektywne portfolio inwestycji, działając w roli anioła biznesu. Na innej z sesji, przedstawiciele CEE Business Angels Network i Vestbee pokażą fintechom, jak doprowadzić ich pitch inwestorski do perfekcji. A to, wbrew pozorom wcale niełatwa sztuka, podobnie jak wyczucie nadchodzących trendów. „New normal? What's next?” prowokują prowadzący warsztat, na którym dowiecie się, co będzie trendy w świecie fintechu w 2021 r. Możemy uchylić rąbka tajemnicy: jednym z topowych tematów za 2-3 lata będzie z pewnością sieć 5G, niosąca wysokooktanowe paliwo do ekosystemu fintechu. I to właśnie na warsztacie podczas Impact fintech'18, Marcin Sugak z Ericssona odpowie na pytanie „Jak, gdzie i kiedy technologia 5G przeniknie do biznesowej i konsumenckiej
rzeczywistości?”.
Zainteresowany? Szczegółowy program warsztatów na stronie