Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na

Negatywna historia w BIK. Czy można się jej pozbyć?

0
Podziel się:

Czyszczenie historii w Biurze Informacji Kredytowej - kuszą reklamy. Agresywny marketing ma się nijak do skuteczności takich ofert.

Negatywna historia w BIK. Czy można się jej pozbyć?

_ Czyszczenie historii w Biurze Informacji Kredytowej _ - kuszą reklamy. Agresywny marketing ma się nijak do skuteczności takich ofert.

Nadzieje na uzyskanie takiej pomocy są duże. Fora internetowe przepełniają dyskusje na temat: jak uporać się z negatywną historią w bazie Biura Informacji Kredytowej oraz czy warto skorzystać z pomocy kancelarii prawnych i specjalistów oferujących pomoc w pozbywaniu się negatywnych wpisów w BIK-u.

Co jakiś czas pojawiają się też w sieci anonimowi rozmówcy, zapewniający o fachowości i skuteczności takich usług, na poparcie przytaczając historię swoich kredytowych perypetii, które skończyły się happy endem. Zapewniają, że dzięki zewnętrznej pomocy w czyszczeniu rejestru BIK, dziś nie mają już złych wpisów.

Grunt to naobiecywać: _ Mamy swoje sposoby _

Zadzwoniliśmy do jednej z takich kancelarii. _ Na początek należy uzyskać raport na swój temat z BIK. Raz na pół roku Biuro wydaje go bezpłatnie _ – poinstruowała miła pani. I tak faktycznie jest, podstawowy raport raz na sześć miesięcy za darmo można odebrać osobiście w Warszawie w biurze obsługi klienta BIK przy ul. Postępu 17A lub drogą pocztową po wysłaniu odpowiedniego wniosku.

Czytaj więcej [ ( http://static1.money.pl/i/h/230/m20710.jpg ) ] (http://www.money.pl/banki/wiadomosci/artykul/kredyt;bedzie;latwiej;dostac;banki;tak;zapowiadaja,72,0,1074504.html) *Banki zapowiadają: Będzie łatwiej o kredyt * Wzrostu akcji kredytowej spodziewa się 69 proc. placówek bankowych, spadku tylko 4 procent.

_ - W razie potrzeby oferujemy pomoc w jego zamówieniu. Następnie analizujemy raport i gdy uznamy, że możemy coś dla Pani zrobić, prosimy o wystawienie notarialnego pełnomocnictwa do działania w Pani imieniu. U nas kosztuje to 27 zł. Następnie trzeba wpłacić 100 zł i możemy zacząć starania _ – tłumaczy pani z kancelarii. - _ Za usunięcie każdego negatywnego wpisu pobieramy 500 zł z góry, jeśli się nie powiedzie kwotę tę oddajemy. Przy wielu złych wpisach w grę wchodzą negocjacje _ – kontynuuje pani z kancelarii czyszczącej BIK.

Na pytanie jak można usunąć wpis, skoro BIK ma obowiązek przechowywać, a bank raportować negatywne dane przez pięć lat, i to nawet nie od chwili powstania opóźnień, lecz od momentu spłaty problematycznego kredytu, przedstawicielka kancelarii przekonuje, że mają na to_ swoje sposoby . - Powołujemy się m.in. na odpowiednie artykuły prawa bankowego i często to działa _ – zapewnia, ale nie chce zdradzić o jakie artykuły chodzi.

Zamiast czyszczenia prośba o ugodę

A jak to wygląda w rzeczywistości? _ - Te firmy nawet nie zwracają się o usunięcie negatywnych wpisów, jeśli już to bardzo rzadko. Tak naprawdę po prostu występują w imieniu klienta z prośbą o restrukturyzację długu i zawarcie ugody _ – mówi szef departamentu windykacji jednego z dużych banków. -Negaty _ Z powodzeniem z takim pismem mógłby do nas również wystąpić klient. Każdy kontakt z klientem chcącym uporać się z długiem jest dla nas bardzo cenny i nie ma obaw, że zostanie zignorowany _ – dodaje nasz rozmówca.

Czytaj więcej [ ( http://static1.money.pl/i/h/170/m77994.jpg ) ] (http://www.money.pl/banki/wiadomosci/artykul/czarna;lista;dluznikow;jak;wyczyscic;swoja;historie,152,0,1033624.html) *Jak zniknąć z czarnej listy dłużników? * Problemy z terminową spłatą kredytów czy zapłatą faktur mogą uniemożliwić zaciągnięcie nowych zobowiązań. Możemy trafić do różnych rejestrów niesolidnych dłużników.

Banki zamieszczając dane klientów w bazie BIK działają na podstawie prawa bankowego. Art. 105 ust. 4 ustawy prawo bankowe uprawnia do przekazania danych, a art. 105a prawa bankowego reguluje przetwarzanie danych po wygaśnięciu zobowiązania.

Złych wpisów nie wymaże brak zgody na przetwarzanie danych!

Art. 105a mówi dokładnie w jakich sytuacjach dane mogą być przetwarzane po spłacie należności – wtedy, kiedy klient wyraził na to zgodę, ale też wówczas, gdy spełniona została przesłanka wynikająca z art. 105a ust. 3 (klient spóźnia się ze spłatą ponad 60 dni, a oprócz tego minęło minimum 30 dni od poinformowania go przez bank o zaległościach i o zamiarze przetwarzania danych w BIK). Wtedy, jeśli doszło do pomyłki, klient ma szansę interweniować w banku.

Gdy jednak nie ma mowy o przekłamaniu, nie ma też odwołania od zamieszczenia danych w BIK. _ I nie robimy tu żadnych wyjątków, ani dla klientów, ani dla kancelarii prawnych _ – twierdzą zgodnie bankowcy.

Na nic więc zdadzą się pisma z prośbą o usunięcie złych wpisów tuż po spłacie zaległości. Wielu klientom banków wydaje się, że wystarczy w takiej sytuacji wycofać zgodę na przetwarzanie danych i ślad po opóźnieniach, windykacji czy egzekucji długu zniknie. Nic bardziej błędnego.

_ Oczywiście, jeżeli klient nie wyrazi zgody na przetwarzanie danych po spłacie i nie ma opóźnień, to informacje o jego kredycie nie są już widoczne na raportach jakie banki pobierają z bazy BIK. Nie jest to jednak dobry pomysł, bo w ten sposób klient pozbawia się możliwości budowania pozytywnej historii kredytowej _ – mówi Ewa Szerszeń, zastępca rzecznika w ING Banku Śląskim.

Popyt na czyszczenie rośnie

Agresywny marketing sprawia, że _ czyściciele BIK _ mają coraz więcej klientów. _ W ciągu ostatnich pięciu, sześciu miesięcy zauważyliśmy przyrost liczby pism przesyłanych przez kancelarie prawne. Wciąż jest to jednak niewielki odsetek w porównaniu z liczbą bezpośrednich zgłoszeń od klientów _ – mówi Ewa Krawczyk, zastępca rzecznika Kredyt Banku.

Zamiast indywidualnej pomocy, sztampowe pisma

Co może wydać się podwójnie rozczarowujące to fakt, że dokumentów przesyłanych od kancelarii zdecydowanie nie można nazwać majstersztykiem literackim. Często napisane są nieudolnie, a jeszcze częściej po prostu oparte na wzorcach, gdzie tylko zmieniane są dane klienta. Tymczasem, jak można wywnioskować z internetowych dyskusji, wiele osób sięga po zewnętrzną pomoc również z obawy, że same użyją niewłaściwego języka i argumentów i nie dadzą sobie rady z przygotowaniem odpowiedniego pisma.

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)