Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Paweł Satalecki
|

NewConnect bardziej przejrzysty

0
Podziel się:

Raport z Oferty Prywatnej - tak nazywa się dokument, który nowe spółki będą musiały opublikować.

NewConnect bardziej przejrzysty
(PAP/EPA)

Władze GPW starają się usunąć niedoskonałości nowego rynku. Z dniem 1 lipca w życie wejdą nowe przepisy, które zobowiążą autoryzowanych doradców m.in. do publikacji tzw. _ Raportu z Oferty Prywatnej. _

Raport ma być publikowany jeśli spółka przeprowadziła ofertę prywatną w przeciągu 6 miesięcy przed zgłoszeniem wniosku o wejściu firmy na NewConnect. Czyli w ogromnej większości przypadków.

Z dokumentu będziemy mogli dowiedzieć się przede wszystkim tego, na jakiej podstawie została ustalona cena emisyjna (sprzedaży) oraz, co ważniejsze, powodów dla których ceny te (emisyjna oraz sprzedaży) ewentualnie różnią się.

Dowiemy się także do ilu podmiotów została skierowana oferta, a ilu na nią odpowiedziało. Poznamy listę tych ostatnich, z wyłączeniem nazw czy danych osobowych, za to z określoną liczbą kupionych akcji (także liczbę wcześniej oferowanych) i rozróżnienie czy dany podmiot jest powiązany ze debiutującą spółką.

Zmiany mają wejść w życie od 1 lipca tego roku. Wcześniej musi zatwierdzić je KNF.

| Komentarz Money.pl |
| --- |
| Paweł Satalecki, analityk Money.pl

Wprowadzenie obowiązku publikowanie Raportu z Oferty Pierwotnej to dobry i konieczny pomysł, aby ucywilizować NewConnect. Zmiany będą pomocne inwestorom, którzy nie mieli okazji uczestniczyć w ofercie prywatnej i czekają na debiut. Raport pokaże na przykład ilu inwestorów odmówiło kupna akcji, a jeśli zgodzili się - ile tych akcji kupili w stosunku do tego ile firma chciała im sprzedać. Zobaczymy jak w praktyce będzie działał zapis o uzasadnieniu różnicy w cenie emisyjnej a cenie sprzedaży akcji. Choć nowe przepisy nie zmienią _ specyfiki _ NewConnect, którego problemem jest płynność, to jest to kolejny krok w dobrym kierunku. Oby okazał się skuteczny w praktyce. |

ZOBACZ TAKŻE:

newconnect
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)