Akcjonariusze Alma Market zdecydują o emisji do 5,5 mln nowych z wyłączeniem prawa poboru, wynika z projektów uchwał na nadzwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy, zaplanowane na 4 stycznia 2017 r. Celem emisji jest dokapitalizowanie spółki w przypadku otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego.
Zakładowy zakładowy Alma Market ma być podwyższony z 5,56 mln zł do kwoty nie wyższej niż 11,06 mln zł, tj. o nie więcej niż 5,5 mln zł. Spółka ma wyemitować maksymalnie 5,5 miliona akcji zwykłych na okaziciela serii H o wartości nominalnej 1,00 zł. Dotychczasowym akcjonariuszom ma nie przysługiwać prawo poboru.
Emisja akcji serii H nastąpi w drodze subskrypcji prywatnej, przeprowadzonej w drodze oferty skierowanej wyłącznie do wybranych przez zarząd podmiotów.
Z projektów wynika, że cena emisyjna akcji serii H będzie nie niższa niż 1,00 zł za akcję. Zważywszy na trudną sytuację spółki trzeba się jednak spodziewać, że raczej nie przekroczy tej ceny.
"Celem emisji jest dokapitalizowanie spółki w przypadku otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego - sanacyjnego spółki przez właściwy sąd. Emisja akcji z wyłączeniem prawa poboru zapewni możliwość szybkiego przeprowadzenia podwyższenia kapitału zakładowego i dokapitalizowania spółki, co będzie konieczne w przypadku, gdyby nastąpiło otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego" - czytamy w uzasadnieniu do planów spółki.
W przekonaniu zarządu spółki wyłączenie prawa poboru jest w interesie akcjonariuszy, bo zapewni szybkie dokapitalizowanie spółki w ramach procesu restrukturyzacji, co zapewni środki na pokrycie części kosztów działalności w postępowaniu restrukturyzacyjnym.
W połowie września Alma Market poinformowała, że złożyła w sądzie rejonowym wniosek o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego - postępowania sanacyjnego.
Grupa kapitałowa Alma Market prowadzi sieć delikatesów Alma Market oraz Krakowski Kredens. Spółka jest notowana na GPW od 1994 r.