Zarząd Agory nie będzie rekomendował akcjonariuszom wypłatę dywidendy w związku z zanotowaną stratą w ubiegłym roku, podała spółka. Wydawca Gazety Wyborczej w 2014 roku poniósł 12,5 miliona złotych straty.
"Zarząd Agory (...) podjął decyzję o nie rekomendowaniu zwyczajnemu walnemu zgromadzeniu podjęcia uchwały o wypłacie akcjonariuszom dywidendy w związku z jednostkową stratą netto poniesioną przez spółkę w roku obrotowym 2014" - czytamy w komunikacie.
Spółka otrzymała od swojego doradcy prawnego, kancelarii prawnej Weil, Gotshal & Manges - Paweł Rymarz Sp. kom., poradę w przedmiocie wypłaty dywidendy za rok 2014.
"Kancelaria, po rozważeniu poglądów i argumentów dotyczących możliwości wypłaty dywidendy za rok obrotowy, który spółka zamknęła stratą netto, wskazała na niejednoznaczność stanu prawnego oraz osobistą odpowiedzialność członków władz spółki za niezgodną z prawem wypłatę dywidendy w takiej sytuacji. Kancelaria zarekomendowała, aby dywidenda ze skumulowanych zysków z lat ubiegłych nie była wypłacona za rok, w którym spółka poniosła stratę" - czytamy dalej.
W opinii zarządu, wobec wskazanych w poradzie wątpliwości prawnych związanych z możliwością wypłaty dywidendy za rok obrotowy 2014, uzasadnione jest niewypłacenie dywidendy. Powyższy wniosek uzyskał pozytywną opinię rady nadzorczej.
Agora odnotowała w 2014 roku 12,57 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 0,46 mln zł zysku rok wcześniej.
Wyniki netto grupy Agora na przestrzeni ostatnich 10 lat (w tys. zł)
Agora szacuje, że wartość wydatków na reklamę w Polsce powinna wzrosnąć od 2 do 4 proc. r/r w 2015 roku. Dynamika tego wzrostu może być nieznacznie wyższa niż w 2014 roku - czytamy w raporcie kwartalnym opublikowanym w lutym tego roku.
Spółka szacuje 3-5 proc. wzrostu w segmencie TV, 6-8 proc. w segmencie internetowym, 4-6 proc. w segmencie radiowym, 3-5 proc. w kinie, 1-3 proc. w segmencie reklamy zewnętrznej, natomiast oczekuje spadków o 8-11 proc. w czasopismach i o 12-15 proc. w dziennikach.
Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" oraz "Metra". Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios, drukarnie oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy