*Nasza-Klasa i GG Network zapowiadają stworzenie konkurencji dla spółki Polskie Badania Internetu. *
O takich badaniach - według przedstawicieli dwóch portali - powinien wspólnie decydować cały rynek, a nie tylko pięciu graczy.
W związku z tym chcą powołać nową organizację skupiającą podmioty internetowe, które wybrałyby własny standard badań witryn w sieci.
W ten sposób chcą osłabić Onet, Wirtualną Polskę, Interię, Agorę oraz Presspublikę, które za pośrednictwem spółki Polskie Badania Internetu kontrolują obecną metodologię badań, sporządzoną tak, by działała na ich korzyść - pisze _ Dziennik Gazeta Prawna _.
Podobne opinie o PBI mają też eksperci, z którymi rozmawiał interaktywnie.com.
-_ Badanie nie uwzględnia potrzeb mniejszych wydawców, nie uwzględnia również potrzeb sieci reklamowych. Badanie oparte jest na panelu i algorytmach, które lepiej sprawdzają się przy dużych wydawcach _ – mówi w rozmowie z interaktywnie.com Piotr Wrotek.
Polskie Badanie Internetu ogłosiło niedawno konsultacje na temat stosowanej metodologii. Według portalu interaktywnie.com, do konsultacji z PBI zaproszeni zostaną kluczowi reklamodawcy, domy mediowe, wydawcy internetowi oraz inne zainteresowane firmy działające na tym rynku.
Raport interaktywnie.com src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1314136860&de=1314223140&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=gold&s%5B1%5D=silver&w=460&h=250&cm=1"/>Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej