Wartość rynku reklamy internetowej w Polsce w III kwartale wyniosła 368 mln złotych. Oznacza to spadek o 9 procent w skali kwartału, ale też - rekordowy wzrost o 24 procent w ujęciu rocznym - wynika z badania IAB AdEx przeprowadzonego dla IAB Polska przez firmę doradczą PricewaterhouseCoopers.
_ - Biorąc pod uwagę opublikowane w październiku wyniki badania IAB AdEx za pierwsze półrocze 2010 roku, notujące wzrost o 18 procent w skali roku, wyraźnie potwierdza się trend wzrostowy wartości rynku reklamy online w Polsce _ - czytamy w komunikacie IAB Polska.
Prezes IAB Polska Piotr Kowalczyk tłumaczy, że wydatki w III kwartale są niższe niż w dwóch poprzednich, co wynika z powtarzającej się sezonowości związanej z okresem wakacyjnym.
Uwzględniając kwoty wydane w głównych segmentach rynku, największy wzrost w ujęciu rocznym zanotowała reklama w wyszukiwarkach - 48 procent, najmniej display, czyli szeroko rozumiana reklama banerowa - 9 procent.
Czytaj w Money.pl | |
---|---|
[ ( http://static1.money.pl/i/h/203/t126411.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/w;niemal;dwoch;trzecich;polskich;domow;jest;komputer,160,0,742048.html) | W niemal dwóch trzecich polskich domów jest komputer Aż 86,1 proc. z nich ma dziś dostęp do internetu - wynika z badania na zlecenie UKE. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/217/t84953.jpg ) ] (http://www.money.pl/podatki/wiadomosci/artykul/kapica;zwiekszymy;kontrole;e-handlu,221,0,741597.html) | Kapica: Zwiększymy kontrolę e-handlu Wiceminister finansów zapowiada kilka rozwiązań, dzięki którym lepiej będzie ściągana akcyza. |
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.