Zwiększy to konkurencyjność francuskiej bandery - głosi komunikat rządowy.
Francja - jak podkreślono w oświadczeniu - była jednym z ostatnich krajów europejskich, który nie zezwalał na obecność uzbrojonej ochrony na swoich statkach.
Agenci wynajmowani przez właścicieli statków będą musieli mieć odpowiednie uprawnienia i spełniać wymagane _ kryteria moralności i profesjonalizmu _.
Rząd francuski, uzasadniając projekt omawianej ustawy, zwraca uwagę na fakt, że piractwo nie tylko powoduje straty materialne szacowane w skali światowej na 7-12 mld dolarów rocznie, ale naraża również załogi statków _ na poważne konsekwencje natury fizycznej i psychologicznej _.
Francuskie statki nie były jednak dotąd całkowicie bezbronne wobec ataków na morzu, ponieważ do ich ochrony rząd niejednokrotnie używał jednostek francuskiej marynarki wojennej. Jednak, jak podkreśla komunikat rządowy, marynarka wojenna nie może sprostać wszystkim potrzebom w tym zakresie, a ponadto w grę mogą wchodzić względy dyplomatyczne.
Czytaj więcej w Money.pl