Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie ujawniła wyników ekspertyzy, którą sama zamówiła - dowiedział się "Dziennik".
Według ekspertów z firmy Scott Wilson, która przygotowała badania, przebieg trasy Via Baltica przez Rospudę nie jest optymalny.
Droga powinna zostać wytyczona przez Łomżę, z dala omijając chronione torfowiska wokół Augustowa - pisze "Dziennik".
Z ekspertyzy, do której udało się dotrzeć dziennikarzom gazety, wynika, że rozwiązanie lansowane przez GDDiA nie tylko nie jest najlepsze, ale to że jest to w zasadzie najgorsza opcja.
ZOBACZ TAKŻE:href="http://www.money.pl/archiwum/wiadomosci/artykul/wojna;o;rospude;przeniosla;sie;do;brukseli,189,0,256445.html">Wojna o Rospudę w Brukseli
W eksperyzie zabrakło jednak analiz środowiskowych, czyli wpływu drogi na przyrodę. Dało to GDDiA możliwość odesłania badań i niebrania ich pod uwagę.
Jak zapewnia w rozmowie z "Dziennikiem" rzeczniczka Scott Wilson Kamila Kostkowska, dokumentacja zostanie uzupełniona w piątek. Jednak - jak podkreśla - ostateczne wynik nie będą mogły zostać upublicznione bez zgody zleceniodawcy, a więc GDDiA.